X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook ma już hashtagi, czas na mobilny czytnik newsów?

Facebook ma już hashtagi, czas na mobilny czytnik newsów?

reklama


Jak donoszą źródła The Wall Street Journal, programiści Facebooka pracują nad czytnikiem newsów od ponad roku. Usługa miałaby być przeznaczona na mobilne urządzenia – zarówno na smartfony, jak i tablety. Czytnik o roboczej nazwie Reader miałby w dodatku prezentować najnowsze wiadomości w atrakcyjnej graficznie formie, nieco przypominającej tę, jaką znają użytkownicy Flipboarda. Same treści pochodziłyby od facebookowiczów oraz od wydawców gazet i czasopism, prowadzących swoje fanpejdże w serwisie, tak więc usługa zapewne nie umożliwiałaby subskrypcji kanałów RSS.

Flipboard / fot.: ghwpix/CC/Flickr

Flipboard / fot.: ghwpix/CC/Flickr

Mobile w centrum uwagi Facebooka

Oczywiście przedstawiciele Facebooka odmówili jakiegokolwiek komentarza w sprawie. Nie jest zresztą pewne, że projekt kiedykolwiek ujrzy światło dzienne. Z drugiej strony, z pewnością dobrze wpisałby się w nową strategię Facebooka, w której wszystko co związane z mobile ma ogromne znaczenie. Serwis chce, by jego użytkownicy korzystający z mobilnych urządzeń spędzali w nim jak najwięcej czasu, a najlepszym potwierdzeniem tej agresywnej polityki było wprowadzenie na rynek nakładki Facebook Home. Bez wątpienia byłaby to zarazem szansa na zwiększenie przychodów, wszak czytnik newsów stanowiłby kolejną powierzchnię reklamową w ofercie serwisu.

Ponadto warto pamiętać o wprowadzonych ledwie kilkanaście dni temu hashtagach. Tym krokiem Facebook pokazał, że chce być ważnym miejscem dyskusji – na wzór Twittera. Nie da się ukryć, że czytnik newsów mógłby stanowić dobre uzupełnienie tej funkcji, wszak przyczynkiem do dyskusji może niejednokrotnie być właśnie artykuł czy felieton w serwisie internetowym.

Sukces gwarantowany?

Czy ewentualny czytnik byłby skazany na sukces? Wielką siłą Facebooka jest niewątpliwie ogromna baza użytkowników. Z drugiej strony, trzeba pamiętać, że wielu z nich ma już ulubione usługi agregujące newsy z różnych źródeł. Wspomniany Flipboard pozyskał jak dotąd 50 mln użytkowników, a swoją usługę do czytania newsów wprowadził niedawno LinkedIn.

Warto wspomnieć, że przed zeszłotygodniową konferencją Facebooka w Menlo Park, w trakcie której ogłoszono wprowadzenie funkcji wideo na Instagramie, wielu obserwatorów branży prognozowało, że facebookową niespodzianką będzie właśnie czytnik newsów. Wówczas nie mieli racji, ale być może okaże się, że „co się odwlecze, to nie uciecze”.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail