reklama
Google przedstawił globalny ranking najpopularniejszych reklam na YouTube. Zestawienie obejmuje spoty umieszczone w serwisie w okresie od 1 marca 2012 r. do 30 kwietnia 2013 r. Sporządzono je w oparciu o dwa kryteria – liczbę globalnych odsłon oraz stosunek wyświetleń płatnych do wyświetleń organicznych. Przyczynkiem do sporządzenia listy jest Międzynarodowy Festiwal Reklamy w Cannes.
O dużym sukcesie może mówić Pepsi, bowiem w rankingu znalazły się dwie reklamówki tej marki.
Poniżej Top 10 najpopularniejszych reklam na YouTube:
1. doveunitedstates – Dove Sketches
Agencja kreatywna: Ogilvy Brazil
Dom mediowy: PHD, Mindshare
2. TURKISHAIRLINES – Kobe vs Messi
Agencja kreatywna: Alametifarika
3. EvianBabies – Baby&me
Agencja kreatywna: Havas
Dom mediowy: BETC
4. CALLOFDUTY- Surpise Call of Duty Live Action Trailer
Agencja kreatywna: 72andSunny
Media Agency: OMD
5. Pepsi – Jeff Gordon
Agencja kreatywna: TBWA\Chiat\Day
Dom mediowy:OMD
6. internetexplorer – Child of the 90s
Agencja kreatywna: Microsoft with Column Five
Dom mediowy: Starcom MediaVest
7. PlayStation – PlayStation 4
Agencja kreatywna: Sony Computer Entertainment North America
Dom mediowy: Deutsch Inc.
8. Pepsi – Uncle Drew
Agencja kreatywna: The Marketing Arm/Davie Brown Entertainment (Los Angeles)
Dom mediowy: OMD
9. GoProCamera – GoPro HERO3: Black Edition – Smaller, Lighter and 2X More Powerful
Agencja kreatywna: GoPro Media Team
Dom mediowy: PPC Associates
10. Google – Go Google: Google Drive
Agencja kreatywna: Goodby, Silverstein & Partners
Dom mediowy: Essence
Stopka metodologiczna:
Metodologia globalnego rankingu YouTube od Cannes do Cannes ma na celu wybór najlepszych reklam wideo wśród tych umieszczonych w serwisie w okresie od 1 marca 2012 roku do 30 kwietnia 2013 roku. Minimalna długość reklam uwzględnionych w rankingu wynosiła 10 sekund, aby reklamy zostały uwzględnione, musiały być oglądane przez internautów co najmniej przez 80% czasu ich trwania, czyli np. reklama trwająca minutę musiała być oglądana co najmniej 48 sekund. Dodatkowo, reklamy musiały mieć globalny zasięg, co najmniej 1000 płatnych wyświetleń i musiały być udostępnione publicznie. Uwzględnione w rankingu reklamy nie mogły zawierać treści przeznaczonych wyłącznie dla osób dorosłych.
Stworzoną na tej podstawie listę reklam przebadano następnie pod kątem stosunku wyświetleń płatnych do wyświetleń organicznych. Ponieważ celem rankingu było stworzenie listy “najbardziej wirusowych” reklam, pozostawiono w nim reklamy, których wskaźnik wyświetleń organicznych wyniósł minimum 20% lub takie, które odnotowały minimum 1 milion naturalnych obejrzeń. Następnie uszeregowano reklamy według liczby globalnych odsłon. Aby upewnić się, że ranking odzwierciedla w jak największym stopniu stan rzeczywisty, usunięto z niego inne treści m.in. zwiastuny filmowe i zwiastuny gier wideo, bo są one zwykle traktowane jako treść a nie spot reklamowy. Zwiastun gry Call of Duty, który uplasował się na 4. miejscu w rankingu, oceniono jako reklamę.