X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

10 inspirujących pomysłów na kreatywne angażowanie w internecie

10 inspirujących pomysłów na kreatywne angażowanie w internecie

reklama


Wielokanałowy konkurs General Electric

Dobrym przykładem tego, jak wykorzystać kilka platform społecznościowych jest konkurs „The Next GE Instagrapher” przeprowadzony przez General Electric. Pomysłodawcom chodziło o rozpowszechnianie wiedzy o firmie i obszarach jej działalności. W tym celu przeprowadzono fotograficzny konkurs na Instagramie. Zdjęcia miały mieć określoną tematykę i odnosić się do jednego z 4-ech obszarów działalności spółki: energetyki, medycyny, transportu i budowy maszyn. Autorzy mieli je zamieszczać na Instagramie, używając przy tym hashtaga #GEinspiredME. Zwycięzca miał w nagrodę polecieć na wycieczkę do Wielkiej Brytanii i sfotografować należącą do spółki fabrykę silników lotniczych w walijskim Nantgarw, zostając tym samym na 1 dzień oficjalnym fotografem General Electric na Instagramie („GE Instagrapher”).

Zdjęcia biorące udział w konkursie umieszczano w galerii na fan page GE na Facebooku. Tam zostawały poddane głosowaniu. Najlepiej ocenione fotografie trafiały do finału, gdzie oceny merytorycznej dokonywali wybrani przez firmę specjaliści. Z kolei po zakończeniu konkursu zdjęcia umieszczono na dedykowanej tablicy na profilu firmowym na Pintereście.

Wykorzystując kilka kanałów społecznościowych, General Electric bez wątpienia zwiększył zasięg samego konkursu, a także rozpowszechnił wśród swoich klientów wiedzę o społecznościowych działaniach spółki. Ponadto ciekawe zadanie konkursowe, a przede wszystkim przewidziana nagroda, przyczyniły się do powodzenia konkursu. Otrzymano przeszło 4 tysiące zgłoszeń, a zwycięzcą okazał się Adam Senatori.

Wciel się w rolę nauczyciela

„Reel Science Communications” to nazwa konkursu przeprowadzonego przez amerykańską NASA. Jego adresatami byli uczniowie amerykańskich szkół średnich w wieku 13-18 lat. Zadanie konkursowe polegało na przesłaniu 2-minutowego filmiku wideo, na którym autor przedstawiał w przystępny sposób jedno z 3-ech zagadnień: warstwa ozonowa w stratosferze, woda na Ziemi i tzw. „ścieżki statków” (chmury powstające z gazów i pyłów wydobywających się z kominów statków). Ów „przystępny sposób” to jedno ze słów-kluczy w całym konkursie – autorzy filmików mieli referować temat tak, jak gdyby robili to na lekcji w szkole podstawowej. Eksperci z NASA chcieli, by cała akcja miała walory edukacyjne.

fot. NASA

fot. NASA

Twórcy akcji wyszli z założenia, że format wideo w dzisiejszych czasach jest tym, który zdecydowanie najlepiej trafia do młodych ludzi. Aby nikomu nie uszło uwadze, że organizatorem konkursu jest NASA, referenci mieli na filmiku używać materiałów dostarczonych przez Agencję – klipów, animacji, wizualizacji czy zdjęć. Po nagraniu, filmik należało umieścić na YouTube. Wśród kryteriów oceny były takie, jak kreatywność, jakoś nagrania, zgodność z tematyką czy użycie materiałów NASA.

Zwycięzców wyłoniono w każdej z 3-ech kategorii odpowiadających tematom „wideo-wykładów”. Jakie otrzymali nagrody? Przede wszystkim możliwość współpracy z NASA przy tworzeniu edukacyjnych filmów wideo. Poza tym zwycięskie filmiki (a także kilka wyróżnionych spośród pozostałych) umieszczono na oficjalnej stronie NASA.

Planeta FM wysyła swoich fanów na Ibizę

Radio Planeta FM we współpracy z marką Hewlett-Packard przeprowadziły konkurs, w którym do wygrania była między innymi wycieczka na Ibizę. Innymi nagrodami były laptop marki HP oraz wysokiej klasy słuchawki. Cały konkurs był częścią akcji „Ibiza Projekt”. Jego target stanowiły przede wszystkim osoby parające się tworzeniem muzyki.

Uczestnicy mieli za zadanie stworzenie 30-minutowego setu DJ-skiego w klimatach house, nawiązujących jednocześnie do klimatu Ibizy. Zwycięzca, poza darmowym pobytem na Ibizie, otrzymał również niepowtarzalną szansę występu w jednym ze znanych klubów znajdujących się na słonecznej wyspie, a także zagrania setu na antenie radia Planeta.

Zgłoszenia na konkurs nadsyłano za pośrednictwem specjalnie utworzonej aplikacji na fan page HP. Do kolejnego etapu przeszła piątka uczestników najlepiej ocenionych przez kilkuosobową komisję. Ostatecznego zwycięzcę wybrali słuchacze Planety FM w głosowaniu na Facebooku. Został nim DJ Pequeno.

Zaplanuj wycieczkę i zgarnij walizkę

Konkurs „Mój plan na jesienny wypad” zorganizowany przez blog Qtravel.pl wymagał od uczestników, zgodnie zresztą z tematyką bloga, turystycznego zacięcia. Zadaniem było zaplanowanie kilkudniowej wycieczki do jednej z europejskich metropolii. Plan miał być przewidziany na 3-5 dni zwiedzania. Organizatorzy nie nałożyli szczególnych wymagań w zakresie formy, ale, jak sami zaznaczyli, mile widziane były wszelkie mapki, zdjęcia czy plany przystanków. Warunkiem wzięcia udziału w konkursie było polubienie fan page Qtravel.

Prowadzący bloga nagrodzili najbardziej pomysłową ich zdaniem pracę walizką firmy Wittchen. Zwycięski opis zawierał plan zwiedzania Brukseli, a można go przeczytać tutaj.

Zasięg bloga nie jest wprawdzie wielki, niemniej warto wyróżnić zadanie konkursowe, które nie dość, że idealnie wpasowało się w tematykę bloga, to jeszcze wymagało od użytkowników odrobiny kreatywności (a nawet więcej niż odrobiny…). Poza tym, dzięki temu, że opublikowano również wyróżnione prace, czytelnicy bloga otrzymali ciekawe wskazówki dotyczące możliwości spędzenia czasu w Bratysławie, Lwowie i Paryżu. Pomysł z pewnością wart wykorzystania przez marki działające w branży turystycznej.

”Ruszaj się jak Beyonce”

Wycieczka do Nowego Jorku i występ w klipie Beyonce – taką nagrodę przewidziało dla uczestników swojego najnowszego konkursu Pepsi. Jego adresatami są mobilni internauci. Zadanie konkursowe polega na tym, by przesłać 10-sekundowy filmik, na którym autor/autorka naśladuje ruchy taneczne Beyonce. Przed przystąpieniem do nakręcenia materiału, należy obejrzeć najnowszą reklamę Pepsi, oczywiście z udziałem Beyonce. Taniec gwiazdy przedstawiony na klipie, ma być podstawą do nagrania własnego filmiku.

Na potrzeby konkursu stworzono dedykowaną podstronę na Pepsi.com. Tam uczestnicy mogą dokonywać zgłoszeń. Konkurs promowany jest oczywiście na profilach firmowych Pepsi w portalach społecznościowych (Facebook, Twitter).

Jednym z celów całej akcji jest zwiększenie zasięgu marki wśród mobilnych internautów. Idea bardzo na czasie, biorąc pod uwagę wprowadzenie niedawno funkcji wideo na Instagramie, która bez wątpienia może przydać się wielu uczestnikom przy tworzeniu własnych filmików. Zgłoszeń dokonuje się wszakże poprzez załączenie linka do filmiku umieszczonego na YouTube.

Pages: 1 2

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail