X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Facebook: największe polskie strony angażują średnio 5% swoich fanów

Facebook: największe polskie strony angażują średnio 5% swoich fanów

Eksperci Sotrendera po raz pierwszy wzięli pod lupę kwestię relacji wielkości fanpejdża do generowanego przez publikowane na nim treści zaangażowania. Pod uwagę wzięto blisko 4,5 tysiąca stron, które zgromadziły co najmniej 250 fanów. Kryterium analizy był wyłącznie odsetek zaangażowanych użytkowników w stosunku do łącznej liczby fanów.

Analizowane fanpejdże podzielono na grupy, w zależności od ich wielkości. Najwięcej było tych, którzy zgromadziły 1001-2500 fanów. Z kolei najmniej, rzecz jasna, jest stron z liczbą fanów przekraczającą 0,5 mln (0,8%).

fot. Sotrender

fot. Sotrender

Ilość nie znaczy jakość

Naturalnie to największe fanpejdże mogą pochwalić się największą liczbą zaangażowanych użytkowników (fanów i nie-fanów). Dla tej grupy profili (ponad 500 tys. fanów) średnia za czerwiec wyniosła 40 tysięcy. Specjaliści Sotrender stworzyli jednak wykres, w którym pokazują, jak się ma średnia liczba zaangażowanych fanów strony do połowy jej wielkości. Na tej podstawie można zobaczyć, które strony wypadają ponadprzeciętnie, a które lokują się poniżej średniej.

fot. Sotrender

fot. Sotrender

Okazuje się, że relatywnie najsłabiej angażują najmniejsze (mniej niż 20 tys. fanów) i największe profile (powyżej 250 tys.). Te pierwsze – z uwagi na ograniczony zasięg ich treści, natomiast druga grupa ma największy odsetek tzw. „fanów okazjonalnych”, którzy niekoniecznie regularnie angażują się w treści publikowane przez stronę. Najlepiej pod tym względem wypadają fanpejdże średniej wielkości.

Największe strony mają najniższy procent zaangażowanych

Jeśli chodzi o odsetek zaangażowanych fanów (wyrażany w procentach), okazuje się, że statystycznie wynosi on ok. 7% dla większości wyróżnionych grup fanpejdży. Nieznacznie powyżej przeciętnej wypadają, ponownie, strony średniej wielkości (8%), a zwłaszcza te, które zgromadziły między 25 a 50 tysiącami fanów. Z kolei najsłabiej wypadają największe profile (niespełna 5%).

fot. Sotrender

fot. Sotrender

Twórcy badania przygotowali również zestawienia 15 najbardziej angażujących stron w każdej grupie. Jak się okazuje, można znaleźć wśród nich takie strony, które w ciągu miesiąca są w stanie zaangażować większą liczbę użytkowników, niż ich ogólne liczba fanów. Takimi osiągnięciami nie mogą jednak pochwalić się największe fanpejdże, które potrafią angażować liczbę użytkowników odpowiadającą maksymalnie 25% łącznej liczby fanów.

fot. Sotrender

fot. Sotrender

Po więcej szczegółów odsyłamy na bloga Sotrender.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail