X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Największe korporacje stawiają na Twittera, Facebooka i YouTube

Największe korporacje stawiają na Twittera, Facebooka i YouTube

reklama






Eksperci z Centrum Badań Marketingowych Uniwersytetu Stanu Massachusetts (oddział Dartmouth) opublikowali kolejną edycję raportu dotyczącego wykorzystywania mediów społecznościowych przez największe amerykańskie korporacje. Pod lupę, jak zwykle, wzięto spółki z listy F500 przygotowywanej przez magazyn Fortune. Dla porządku wymieńmy kilku gigantów z zestawienia: Walmart, Apple, General Motors czy Ford.

Blogi korporacyjne coraz popularniejsze

Z badania wynika, że coraz więcej firm decyduje się na prowadzenie bloga korporacyjnego. W 2011 roku było to 23% badanych spółek, rok temu – 28%, a obecnie już 34%. Spośród czołowych 5 spółek z listy F500, bloga prowadzą Walmart i Exxon Mobil.

fot. umassd.edu

fot. umassd.edu

Jeśli chodzi o poszczególne branże, wśród tych, które są najliczniej reprezentowane w zestawieniu magazynu Fortune, najlepiej wypadają spółki z branży telekomunikacyjnej, z których ponad połowa (53%) posiada oficjalnego bloga. Na przeciwległym biegunie są spółki motoryzacyjne, z których tylko 2 na 15 prowadzą bloga.

fot. umassd.edu

fot. umassd.edu

Twitter wciąż na czele

Najpopularniejszą platformą społecznościową wśród największych spółek pozostaje Twitter. Aż 77% spółek posiada oficjalne konto na Twitterze, na którym w okresie 30 dni poprzedzających dzień

Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy


Okładka ebooka 'Nowy żołnierz: Służba w epoce dronów, sztucznej inteligencji i cyberwojny'

Nowy żołnierz: Służba w epoce dronów, sztucznej inteligencji i cyberwojny

Ten przewodnik to kompendium wiedzy o tym, jak rozwijać kompetencje, które już dziś zmieniają oblicze armii. Dzięki lekturze ebooka zyskasz wskazówki do świadomego rozwoju umiejętności, które mogą zaprocentować zarówno w mundurze, jak i poza nim.

Kup ebook

badania opublikowano co najmniej jeden wpis. To oznacza wzrost o 4 pkt proc. w porównaniu do poprzedniego roku i aż o 15 pkt proc. w stosunku do danych za 2011 r.

Najbardziej rozpowszechnione jest wykorzystanie Twittera przez spółki z branż bankowej, żywnościowej i wyspecjalizowanych sieci handlowych. Ponownie najsłabiej wypadł przemysł motoryzacyjny. Najwięcej obserwujących na Twitterze zgromadził jak dotąd… Facebook (ponad 10,3 mln). Za liderem uplasowały się Google (obecnie już 6,5 mln) i Starbucks (4 mln).

fot. umassd.edu

fot. umassd.edu

Na Facebooku rządzi… Facebook

Sporą popularnością, acz nieco mniejszą niż Twitter, cieszy się również Facebook. Oficjalnego fan page’a prowadzi 70% spółek z listy (2011 – 58%, 2012 – 66%). Spośród czołowych 10 spółek, tylko Exxon Mobil nie posiada swojej strony na Facebooku.

Patrząc na poszczególne branże, najchętniej po Facebooka sięgają specjalistyczne sieci handlowe (96%) oraz spółki telekomunikacyjne (88%). Który fan page posiada najwięcej fanów? Strona Facebooka, naturalnie. Polubiło ją już ponad 94 mln facebookowiczów. Pozostałe spółki tracą do lidera po kilkadziesiąt milionów – druga w zestawieniu Coca-Cola zgromadziła jak dotąd 70 milionów fanów, a trzeci Disney – 44 mln.

Platformy Google’a zyskują na popularności

Wśród pozostałych platform społecznościowych największą popularnością cieszy się YouTube, z którego korzysta prawie tyle samo korporacji, co z Facebooka (69%). Po raz pierwszy w badaniu uwzględniono także Google+. Oficjalną stronę w serwisie prowadzi dosyć sporo spółek, bo 35%. Nie powinno to dziwić, jeśli weźmiemy pod uwagę, że właśnie w USA ta platforma radzi sobie stosunkowo dobrze, zwłaszcza w porównaniu z pozostałymi częściami świata.

fot. umassd.edu

fot. umassd.edu

Póki co, słabo rozpowszechnione jest wykorzystanie takich serwisów jak Instagram, Pinterest czy Foursquare. W przypadku Pinteresta i tak zanotowano dosyć spory wzrost, bowiem jeszcze rok temu oficjalny profil w serwisie posiadało 2% analizowanych spółek, a obecnie to już 9%.

Pełen raport dostępny tutaj. Polecamy również zapoznać się z raportem za 2011 rok, który dokładnie opisywaliśmy na naszych łamach.





Reklama


Reklama


[FM_form id="1"]