X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Historia 2 milionów fanów: zobacz, jak Serce i Rozum zdobywali popularność

Historia 2 milionów fanów: zobacz, jak Serce i Rozum zdobywali popularność

Serce i Rozum pojawili się na Facebooku niemal równe 3 lata temu. 10 sierpnia 2010 r. – wówczas do grona facebookowych stron dołączył najpopularniejszy obecnie polski fan page. Dzisiaj ciężko wyobrazić sobie internetową rzeczywistość bez dwójki sympatycznych bohaterów reklam Orange (wcześniej Telekomunikacji Polskiej).

Play zagrożeniem?

Przy okazji zdobycia przez fan page pierwszego miliona fanów, przypomnieliśmy, jak wyglądała jego droga na szczyt. Barierę 500 tysięcy fanów udało się osiągnąć w listopadzie 2011 r., natomiast pierwszy milion „pękł” pod koniec kwietnia 2012 r. Wówczas jeszcze strona ustępowała pod względem popularności fanpejdżowi Demotywatorów.

fot. Facebook.com/serceirozum

fot. Facebook.com/serceirozum

Zmiana warty nastąpiła w połowie stycznia 2013 r. Fan page szybko zaczął powiększać przewagę nad resztą stawki. W kwietniu przewaga nad wiceliderem wynosiła już ponad 200 tys. fanów. Obecnie drugi wśród najpopularniejszych facebookowych stron fan page Play traci do Serca i Rozumu niespełna 150 tys. fanów i stale skraca dystans. Być może za kilka miesięcy będziemy mieli do czynienia z kolejną detronizacją.

fot. Facebook.com/serceirozum

fot. Facebook.com/serceirozum

Z „Tepsy” do Orange

Warto również wspomnieć o przeprowadzce dwójki bohaterów z Telekomunikacji Polskiej do Orange. Trzeba przyznać, że odbyła się w bardzo naturalny, typowy dla nich sposób, a w samej komunikacji nie odnotowano praktycznie żadnych zmian. Wieść, że Serce i Rozum nie padną ofiarą rebrandingu z pewnością ucieszyła wszystkich fanów animowanej pary.

Dzisiaj Serce i Rozum to bez wątpienia marka sama w sobie, a jednocześnie wielka wartość dodana dla Orange. Marka posiada własny, również bardzo popularny, fan page na Facebooku, więc obecność w serwisie drugiego serwisu opatrzonego logiem Orange, a jednocześnie nastawionego na treści o znacznie bardziej rozrywkowym charakterze, to niewątpliwie spory atut w rękach.

Serce i Rozum to format kreatywny, z którego jesteśmy bardzo dumni. Realizowany konsekwentnie od 2010 r. zmienił wizerunek TP i na trwałe zadomowił się w kulturze masowej. Każdy kolejny odcinek przygód sympatycznych bohaterów – obecnie już promujących usługi Orange Polska – jest pilnie śledzony nie tylko przez ich fanów. Z perspektywy minionych trzech lat możemy powiedzieć, że udało się stworzyć kultowy format skutecznie realizujący założenia marketingowe. Oczywiście 2 mln fanów to powód do satysfakcji, jednak przede wszystkim naszym celem jest rozwijanie więzi z fanami – przekonuje Paweł Patkowski, dyrektor marki, mediów i komunikacji w Orange Polska.

Obfite żniwa

Pomysł na Serce i Rozum przyniósł również kilka nagród na polskim rynku. W 2011 r. agencja Publicis otrzymała nagrodę Polskiego Konkursu Reklamy KTR za stworzenie całego konceptu. Twórcy wyszli z założenia, że każdy konsument przy podejmowaniu decyzji zakupowych kieruje się zarówno racjonalnymi argumentami (rozum), jak i emocjami (serce). Pomimo różnic, jakie mogą wynikać ze skłaniania się ku jednej z tych dróg dokonywania wyboru, oferta TP SA miała trafiać zarówno do racjonalnych klientów, jak i tych kierowanych przez pobudki emocjonalne. Kampania miała za zadanie ocieplenie wizerunku Telekomunikacji Polskiej, co bez wątpienia się udało.

Poza tym, kampania zdobyła również takie nagrody, jak Golden Arrow 2011 (w kategorii „Marketing wirusowy” za film „Serce i Rozum – Kaszpirowski), Golden Arrow 2013 (Social media), Grand Prix Effie 2011 czy Grand Webstar 2011. Nagrody zdobywała nie tylko agencja Publicis, ale także prowadząca facebookową komunikację Serca i Rozumu agencja Lemon Sky.

Miliony interakcji

Fan page często służy jako wsparcie dla kanału na YouTube, na którym co jakiś czas pojawiają się spoty reklamowe z udziałem dwójki sympatycznych bohaterów. Przede wszystkim jednak strona odznacza się własną, dedykowaną komunikacją. Posty publikowane na stronie niejednokrotnie generowały kilka-, a nawet kilkanaście tysięcy interakcji. Absolutnym rekordzistą jest wpis opublikowany w dzień pierwszego meczu piłkarskiej Reprezentacji Polski na Euro 2012 (z Grecją), który poprzez wykorzystanie call to action wygenerował ponad 60 tysięcy udostępnień.

fot. Facebook.com/serceirozum

fot. Facebook.com/serceirozum

Tylko na przestrzeni 2012 roku, 409 opublikowanych wpisów wygenerowało ponad 1,6 mln „lajków”, 126 tysięcy komentarzy i 187 tysięcy udostępnień. Łącznie do dzisiaj zanotowano przeszło 2,6 mln kliknięć w „Lubię to!”, 244 tysiące komentarzy i 271 tysięcy udostępnień. Z kolei spoty z udziałem animowanej pary wygenerowały ponad 40 milionów wyświetleń.

Serce i Rozum na Facebooku to nie tylko wpisy. Użytkowników angażowały również aplikacje wprowadzane na fanpejdżu. Wśród nich są m.in. „Miliard w Sercu i Rozumie”, „Walentynki”, „Serce i Rozum dają radę”, „Pogromcy limitów” czy „Mikołajki”.

Czas świętowania

Z okazji jubileuszu agencja Lemon Sky przygotowała okolicznościowy spot, który w ciągu 3-ech dni od premiery zdążyło obejrzeć już przeszło 82 tys. użytkowników.

Stworzona została również specjalna strona 2000000.pl, na której fani mogą zdobyć obrazki z wizerunkiem sympatycznej dwójki, obejrzeć wspomnianą reklamówkę, a nawet ściągnąć i wydrukować PDFa, dzięki któremu po złożeniu Serce i Rozum zagoszczą w ich domach w papierowej formie. Nie zabrakło także jubileuszowej infografiki.

fot. Orange Polska

fot. Orange Polska


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail