reklama
Badanie dotyczące content marketingu przeprowadziła firma Marketo. Poruszono w nim takie kwestie, jak najpopularniejsze kanały content-marketingowe, najważniejsze wyzwania, jakie ta forma promocji stawia przez marketerami czy też kwestie budżetowe.
Content marketing – gdzie i jak?
Nie jest zaskoczeniem, że wielką popularnością wśród specjalistów od content marketingu cieszą się media społecznościowe. Korzysta z nich 79% marketerów zajmujących się tą formą promocji. Równie popularne jest publikowanie artykułów branżowych.
Ponad połowa marketerów korzysta ponadto z takich form jak organizacja wydarzeń czy eventów, wysyłka newsletterów, publikowanie case studies czy prowadzenie bloga. Najmniejszą popularnością cieszy się zaś tworzenie e-booków czy przeprowadzanie wirtualnych konferencji.
Social media służą wsparciem
Oczywiście im większa firma, tym więcej kanałów content marketingowych. Firmy zatrudniające co najmniej tysiąc pracowników mają ich średnio 9, z kolei te najmniejsze, których zespół liczy mniej niż 10 osób – 6. Dodajmy, że bardzo niewielu marketerów decyduje się na pełny outsourcing przy opracowywaniu i tworzeniu contentu. Ponad połowa marketerów zleca tego typu zadania zarówno współpracownikom, jak i podmiotom zewnętrznym, a 45% nie decyduje się na outsourcing.
Za pośrednictwem których stron marketerzy najchętniej rozpowszechniają tworzony przez siebie content? Największą popularnością cieszą się 3 najważniejsze portale społecznościowe – Twitter, Facebook i LinkedIn. Ponadto dosyć chętnie wykorzystywany jest YouTube.
Angażujący content największym wyzwaniem
Content marketing to również sporo wyzwań. Za największe marketerzy postrzegają samą umiejętność tworzenia angażujących treści. Co piąty marketer jest zdania, że problemem może być tworzenie wystarczającej ilości contentu lub budżet przeznaczony na ten cel. Jeśli chodzi o kwestie finansowe, warto dodać, że 51% specjalistów działających w obszarze B2B planuje zwiększyć nakłady na content marketing. Obecnie pochłania on średnio 26% budżetów reklamowych, przy czym rozpowszechnianie treści może pochłaniać nawet 4-krotnie więcej środków niż ich tworzenie. Największy procentowy udział content marketingu w budżetach reklamowych występuje w małych firmach.
Poniżej infografika przedstawiająca wyniki badania: