X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Reklamy na Instagramie już w przyszłym roku

Reklamy na Instagramie już w przyszłym roku

W lutym Instagram liczył sobie 100 milionów aktywnych użytkowników. Nieco ponad pół roku później okazuje się, że liczba regularnie korzystających z serwisu internautów wzrosła aż o 50%!

Pracowite pół roku

Przez ten czas Instagram wzbogacił się o bardzo ważną funkcjonalność – możliwość nagrywania krótkich, 15-sekundowych filmów wideo. Poza tym, wprowadzono między innymi możliwość oznaczania znajomych na zdjęciach oraz osadzania zdjęć i filmów na stronach www i blogach.

Serwis podkreśla również, że już 60% wszystkich użytkowników pochodzi spoza Stanów Zjednoczonych. Ponadto, wedle danych z kwietnia, połowa korzystających z serwisu to użytkownicy Androida.

Dodajmy, że Vine, główny konkurent oferujący możliwość nagrywania krótkich filmów wideo, liczy sobie 40 milionów użytkowników.

Monetyzacja na horyzoncie

Jeszcze ważniejszą informacją dotyczącą Instagrama, jest zapowiedź wprowadzenia reklam. Wedle słów Emily White, dyrektora ds. operacji biznesowych spółki, ma to nastąpić już w przyszłym roku. Nie wiadomo jeszcze, jaką formę miałyby przybrać treści komercyjne. Mówi się o wykorzystaniu w tym celu wyszukiwarki zdjęć i filmów. Reklamodawcy podobno są zainteresowani formatem, który po kliknięciu przez użytkownika przenosiłby go na stronę internetową marki czy bezpośrednio do sklepu online. Wśród pierwszych firm, które potencjalnie byłyby zainteresowane wykupem reklam wymienia się Coca-Colę i Forda.

Skąd takie plany? Najbardziej logicznym wytłumaczeniem wydaje się presja ze strony Facebooka, który stale poszukuje nowych źródeł przychodu celem zaspokojenia oczekiwań inwestorów. Możliwość wprowadzenia reklam na Instagramie już jakiś czas temu sugerował sam Mark Zuckerberg. Poza tym, za rozwój strategii biznesowej spółki w dużej mierze odpowiedzialna jest obecnie wspomniana White, która zasiliła szeregi firmy w marcu, a wcześniej była zatrudniona przez… Facebooka oczywiście. Jej motto biznesowe, które stara się wprowadzać na Instagramie i które stale wbija do głowy CEO spółki Kevinowi Systromowi, brzmi: Uwiecznij chwilę i dziel się nią.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail