reklama
Wrześniowy raport Socialbakers o polskim Facebooku przynosi kilka ciekawych zmian w stosunku do poprzedniego zestawienia. Jak zwykle najbardziej interesujące są rankingi najbardziej angażujących stron oraz wpisów. Poniżej omówienie każdej z wyróżnionych w raporcie kategorii.
Serce i Rozum – markowy profil czy nie?
W rankingu najpopularniejszych polskich markowych fanpejdży zmiana jest tylko jedna – ostatnie miejsce w Top 10 stracił na rzecz H&M (globalny fan page, decyduje liczba polskich fanów) House. Na szczycie listy, podobnie jak w sierpniu, Play, który wyprzedza Orange i Plusa. Czyżby analitycy Socialbakers już na trwałe przestali klasyfikować fan page Serce i Rozum jako markowy? Trudno nie popaść w konsternację… Pozostaje poczekać na kolejne zestawienia, żeby przekonać się czy to trwała zmiana.
Pudelek rośnie w siłę
Nieco więcej przetasowań nastąpiło na liście najpopularniejszych profili branży medialnej. Wprawdzie w ścisłej czołówce nie odnotowani żadnych zmian, jednak miejscami pozamieniały się kolejne fanpejdże. Na 5. pozycję awansował fan page ESKA TV, a na 6. – VIVA. O dwa miejsca w dół spadł natomiast Disney (kolejny globalny fan page). Jeszcze jedna zmiana miała miejsce na samym końcu zestawienia – z listy Top 10 wypadło radio RMF MAXXX, którego wyprzedził profil popularnego serwisu plotkarskiego Pudelek.
Tradycyjnie, o czym napomknęliśmy na wstępie, najciekawiej prezentuje się zestawienie pięciu najbardziej angażujących stron minionego miesiąca. Miejsce w czołówce utrzymały Audi Polska (2., spadek o jedną pozycję) i Empik School (spadek z 2. na 4.). Do rankingu wrócił polski fan page Friskies i to jak – od razu na pierwsze miejsce! Stawkę uzupełniają zupełnie nowi gracze – J.A. Baczewski Vodka Monopolowa oraz anglojęzyczny fan page warszawskiego Lotnika im. Fryderyka Chopina.
Orange coraz szybciej odpowiada użytkownikom
O małej niespodziance można mówić w przypadku rankingu Top 5 Socially Devoted Brands, czyli najbardziej responsywnych marek. Ze ścisłej czołówki wypadł bowiem fan page nju mobile, który od czasu debiutu na liście (czerwiec) okupował 3. miejsce. Jego miejsce zajął T-Mobile, awansując o jedną pozycję. Poza tym, w Top 5 znalazły się nieobecne w sierpniowym rankingu heyah oraz Paczkomaty InPost. Na czele od dawna Orange i Plus. Warto zauważyć, że administratorzy pierwszego z wymienionych fanpejdży coraz szybciej udzielają odpowiedzi na posty użytkowników – we wrześniu zajmowało im to średnio zaledwie 51 minut, czyli tylko o 4 minuty dłużej niż ich odpowiednikom w Plusie. Z kolei w przypadku drugiej z tych marek znacząco spadł odsetek postów, które spotykają się z odpowiedzią prowadzących stronę (z 96% na 77%).
Inną rodzącą się tradycją jest publikowanie przez jedną markę co najmniej dwóch z trzech najbardziej angażujących wpisów miesiąca. Tak było w czerwcu, lipcu (w obydwu przypadkach Tymbark) i sierpniu (heyah), tak jest również i we wrześniu. Tym razem splendor przypadł w udziale fanpejdżowi Chupa-Chups. Najbardziej angażujący post września opublikowano wszakże na profilu Mentosa, którego administratorzy wykorzystali znaną facebookową sztuczkę, która pomaga wygenerować w prosty sposób tysiące komentarzy.
Poniżej wrześniowa infografika od Socialbakers.