X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Trzy najbardziej angażujące posty lipca opublikowała ta sama marka – zobacz, o jakiej mowa

Trzy najbardziej angażujące posty lipca opublikowała ta sama marka – zobacz, o jakiej mowafot. Saad Faruqe/CC/Flickr

reklama


Serwis Socialbakers, jak co miesiąc, przygotował zestawienie najważniejszych statystyk polskiego Facebooka w formie infografiki. Najnowszy graficzny raport obejmuje dane na koniec lipca. Czy w rankingach odnotowano poważniejsze zmiany?

House: szybki awans, szybki spadek

Tradycyjnie w zestawieniu najpopularniejszych markowych stron na polskim Facebooku (kryterium: liczba lokalnych fanów) nie znajdziemy poważniejszych przetasowań, aczkolwiek lipiec i tak był pod tym względem nieco ciekawszy niż czerwiec. W zeszłym miesiącu jedyną zmianą było pojawienie się w Top 10 fan page’a marki House. W ubiegłym miesiącu jego miejsce zajął Mały Głód. Druga lipcowa zmiana to awans o jedno miejsce Samsunga, który wyprzedził McDonald’s.

Na czele ponownie Serce i Rozum, Play i Orange. Przewaga lidera nad wiceliderem – niespełna 224 tys. i wciąż maleje.

W mediach wieje nudą

Jeszcze bardziej „sztywna” od kilku miesięcy jest lista najpopularniejszych fanpejdży w branży medialnej, choć tym razem zaszła w niej jedna zmiana. Strony należące do stacji VIVA i ESKA TV zamieniły się miejscami i zajmują obecnie, odpowiednio, 6. i 5. miejsce. Podium okupują Radio ESKA, MTV i MTV Polska.

Bobo Frut zbombardował konkurencję

O małej rewolucji można mówić w przypadku zestawienia fanpejdży, które osiągnęły najwyższy współczynnik zaangażowania. W ostatnich miesiącach mogliśmy stale obserwować 2 lub 3 strony, które utrzymywały miejsce w ścisłej czołówce, czyli Top 5. Tym razem udało się to tylko fan page’owi Audi Polska.

Szturmem (ponad 700-procentowy wzrost zaangażowania!) pierwsze miejsce zdobył fan page Bobo Frut. Być może jego powodzenie to efekt tego, że – jak dumnie głosi napis umieszczony na cover photo profilu – „smak dzieciństwa pamięta się latami”. W czołówce ponownie pojawiły się strony organizacji pozarządowych. W lipcu padło na fanpejdże Greenpeace Polska i Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko”. Stawkę uzupełnia fan page Malibu Rum.

T-Mobile: ponad 25% postów bez odpowiedzi

Ranking 5 najbardziej responsywnych marek jak zwykle został zdominowany przez marki z branży telekomunikacyjnej. Tradycyjnie na czele Orange i Plus, a na 3. pozycji po raz kolejny wygodnie usadowiła się nowa marka nju mobile, należąca do Orange. Do ścisłej czołówki wrócił fan page Cyfrowego Polsatu.

Tradycją jest również, że najszybciej na zapytania facebookowiczów odpowiadają administratorzy strony Plusa, wyraźnie wyprzedzając pod tym względem konkurencję. Fan page tego operatora ponownie był także najlepszy pod względem współczynnika responsywności (ex aequo z nju mobile). Warto zauważyć, że pod tym względem od reszty stawki odstaje T-Mobile, którego przedstawiciele odpowiadają na niespełna ¾ postów użytkowników.

Tymbark lipcowym królem zaangażowania

Największe zaskoczenie przy lekturze lipcowego raportu otrzymujemy na koniec. Miesiąc temu 2 z 3-ech najbardziej angażujących wpisów opublikowano na fan page Tymbarka. Okazuje się, że marka… przebiła to osiągnięcie i zagarnęła dla siebie całe podium! Jeśli przyjrzymy się majowej i czerwcowej infografice i porównamy z najnowszą, okaże się, że schemat zawsze jest ten sam – zdjęcie przedstawiające któryś z tysięcy napisów na odwrocie kapsla z napoju Tymbark. Oczywiście ciężko zarzucić takiej komunikacji, że jest niezwiązana w żaden sposób z marką, wszak kapsle to jeden ze znaków rozpoznawczych tej marki. Niemniej jednak nie sposób pozbyć się wrażenia, że administratorzy fan page’a Tymbark nie muszą wkładać wiele pracy, by zagarnąć tysiące interakcji. Ocenę pozostawiamy jednak Czytelnikom.

Poniżej lipcowa infografika od Socialbakers.

fot. Socialbakers

fot. Socialbakers

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail