reklama
Tradycyjne podsumowanie miesiąca na polskim Facebooku przygotowane przez Socialbakers już na samym początku przynosi nie lada zaskoczenie. Otóż na liście najpopularniejszych markowych fanpejdży w Polsce znalazł się… Play.
Zaginiony lider
Gdzie Serce i Rozum? – zapytacie. Cóż, to wiedzą tylko twórcy raportu. To nie pierwsza tego typu „wpadka” Socialbakers, bowiem styczniowy raport aż roił się od pomyłek. Jeśli uwzględnimy w zestawieniu Serce i Rozum – jedyny polski fan page liczący ponad 2 mln fanów – okaże się, że podium jest wciąż takie samo: dwójka bohaterów reklam Orange wyprzedza Play’a i oficjalny fan page Orange. W dolnej części rankingu House i Cropp najpewniej wyprzedziły Małego Głoda.
W rankingu fanpejdży branży medialnej pojawił się jeden nowy gracz – Disney. Najprawdopodobniej to efekt uwzględnienia go po raz pierwszy w rankingu, bo liczba lokalnych fanów tej strony mogłaby sugerować, że jest obecna w zestawieniu od dawna. Na czele bez zmian – Radio ESKA, MTV i MTV Polska.
Świetna passa Audi
Tradycyjnie najciekawiej prezentuje się Top 5 najbardziej angażujących stron. Swoje miejsce w czołówce, jako jedyny, utrzymał fan page Audi Polska, który miniony miesiąc zakończył na pozycji lidera zestawienia. Dodajmy, że polska strona motoryzacyjnego giganta utrzymuje się w tym rankingu nieprzerwanie od marca. Pozostałe cztery strony albo po raz pierwszy znalazły się w rankingu (Oddka Vodka, You Can Drive), albo powróciły do niego po krótszej (Nissan) lub dłuższej (Empik School) przerwie. Odnotujmy wielki skok zaangażowania na stronie You Can Drive.
Ranking dotyczący działań z zakresu customer service nie przynosi żadnych niespodzianek. Dominuje branża telekomunikacyjna, Orange Polska udziela największej ilości odpowiedzi na zapytania fanów, Plus robi to najszybciej – te słowa mogą opisać praktycznie każdy z raportów Socialbakers na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy. Czołową „5” uzupełniają nju mobile, T-Mobile oraz Cyfrowy Polsat. Tym samym, ranking Socially Devoted wygląda identycznie jak miesiąc temu.
Heyah zastąpił Tymbarka
Nieco zaskakująca może być za to lista 3-ech najbardziej angażujących postów sierpnia. Po raz pierwszy od kilku miesięcy, żaden wpis nie pochodzi z fan page Tymbarka. Tym razem wielkim wygranym możemy ogłosić Heyah, bowiem operator telekomunikacyjny wprowadził na podium dwa posty. Czy rzeczone wpisy są dobrym przykładem komunikacji prowadzonej przez markę na Facebooku? Można mieć co do tego pewne wątpliwości, podobnie jak w przypadku trzeciego z wyróżnionych wpisów, opublikowanego przez Frugo…
Poniżej sierpniowa infografika od Socialbakers.