X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Kampania musi być skrojona na miarę konkretnego serwisu społecznościowego

Kampania musi być skrojona na miarę konkretnego serwisu społecznościowegofot. krivers82/CC/Flickr

reklama


Każdy z serwisów social media, czy to będzie Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest czy inny, operuje swego rodzaju specyficzną i unikalną strukturą. Mowa tutaj nie tylko o systemie komunikacji z potencjalnymi odbiorcami, ale także o publiczności, którą ten portal przyciąga. Stąd z łatwością możemy podzielić portale społecznościowe np. na te, na których dominują młodzi i starsi. Podczas tworzenia kampanii dla poszczególnych social media należy więc uwzględnić czynniki demograficzne i specyfikę konkretnego medium. Przygotowywanie identycznej strategii promocji dla wszystkich social media może zakończyć się słabszym odbiorem i małym zaangażowaniem jej odbiorców.

Młodzi użytkownicy aktywni są częściej wieczorami i oczekują zazwyczaj zupełnie czegoś innego od nadawcy komunikatów niż chociażby starsi użytkownicy. Tak samo więc jak targetowane są kampanie reklamowe w innych mediach, należy dobierać odpowiednio kampanię w social media. Ważne jest także ustalenie priorytetów, który kanał społecznościowy powinniśmy faworyzować.

Demografia portali społecznościowych

Wciąż najbardziej popularnym portalem społecznościowym jest Facebook, ale jak czytamy w raporcie opracowanym przez Jeffa Bullasa powoli zaległości nadrabia Google+, które cieszy się coraz większą popularnością zwłaszcza na Zachodzie. Portal Zuckerberga przyciąga głównie młodych w przedziale 16-34 lata. Podobnie zresztą jak Twitter (również zdominowany przez młodych użytkowników) oraz Google+ i Instagram. Portalem społecznościowym, na którym jednak przewaga młodszych znacząco maleje jest LinkedIn. Jak nie trudno zgadnąć, jest to spowodowane biznesowym charakterem serwisu. Porównanie danych statystycznych z poprzedniego roku pokazuje, że poziom starszych użytkowników wyraźnie wzrasta.

jeffbullas.com

fot. jeffbullas.com

http://www.jeffbullas.com

fot. jeffbullas.com

Zaangażowanie czy bierność

Jak wynika z danych opracowanych przez Jeffa Bullasa najbardziej angażującym portalem jest Facebook, co nie zaskakuje. Jednak duże, bo prawie sięgające połowy użytkowników zaangażowanie notuje też Twitter. Na pozostałych najpopularniejszych portalach odsetek aktywnie korzystających wynosi około 40%. Z kolei Pinterest jest najczęściej używany na tabletach.

http://www.jeffbullas.com/

fot. jeffbullas.com/

Płeć

Instagram i Pinterest to portale społecznościowe zdominowane przez płeć żeńską. Jak podaje portal Business Insider aż 84% użytkowników Pinterestu w Stanach Zjednoczonych to kobiety i odpowiednio 68% Instagramu. Z kolei większość kont w serwisie LinkedIn należy do mężczyzn, ale jeszcze bardziej zdominowanym przez męską część portalem społecznościowym jest Google+, którego użytkownicy to w 70% mężczyźni.

W który portal warto inwestować?

Odpowiedź zależy oczywiście od specyfikacji naszej oferty czy produktu, a przede wszystkim od grupy docelowej. Jeżeli będą to mężczyźni w przedziale wiekowym 25-34 to warto inwestować przykładowo w Google+ i Twittera, które będą priorytetem i oczywiście w najbardziej popularny Facebook. Trzeba też mieć na uwadze, że chociaż Facebookowi powoli rośnie silna konkurencja, to przez jakiś czas nie będzie on jeszcze zagrożony.

http://www.jeffbullas.com/

fot. jeffbullas.com/

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail