reklama
Dotychczas reklamy mobilnych aplikacji wyświetlane w, nomen omen, mobilnym News Feedzie zawierały prosty komunikat: “Ściągnij aplikację”. Głownym i jedynym celem promocji było zatem zachęcenie użytkownika do jej pobrania. Teraz Facebook zapowiedział, że stworzy całą gamę “calls to action”, jak m.in. “Zagraj”, “Zarezerwuj”, “Kup teraz” czy “Otwórz link”. Dzięki temu audytorium odbiorców będzie bardziej zróżnicowane.
Użytkownicy ściągają aplikacje, ale później z nich nie korzystają
Jaka jest główna przyczyna zmiany? Jak pokazują dane firmy Localytics, na które powołuje się Facebook, aż 66% mobilnych internautów ściągających aplikację, korzysta z każdej co najwyżej 10 razy. Facebook chce pomóc to zmienić, dlatego wprowadza jednocześnie inną funkcjonalność w nowych reklamach. Deweloperzy będą bowiem mogli za pośrednictwem reklamy skierować użytkownika do określonej podstrony wewnątrz aplikacji – tej, która w założeniu ma sprawić, że użytkownik będzie regularnie z niej korzystał czy też po prostu nowej funkcjonalności w ramach istniejącej aplikacji (np. nowa playlista w Spotify, nowy poziom w grze mobilnej).
Nowe reklamy mają być z założenia adresowane do tych użytkowników, którzy już ściągnęli promowane aplikacje, ale przestali z nich korzystać. Nie jest to jednak żaden wymóg – reklama zachęcająca do rezerwacji pokoju za pośrednictwem aplikacji biura podróży może zostać wyświetlona również tym facebookowiczom, którzy jeszcze jej nie zainstalowali. W takim wypadku, po kliknięciu w reklamę, użytkownik najpierw zostanie przeniesiony na stronę aplikacji w Google Play lub App Store, celem jej pobrania.
To działa!
Kevin Kwon, przedstawiciel firmy HotelTonight (jeden z partnerów biznesowych, którzy brali udział w testach nowych reklam), przekonuje, że to działa – Dzięki temu zwiększa się ilość rezerwacji za pośrednictwem naszych aplikacji.
Przypomnijmy, że reklamy aplikacji zagościły na Facebooku niemal równo rok temu, w II połowie października 2012 r. Nowy format reklamowy miał znacząco pomóc deweloperom aplikacji w promowaniu ich produktów. Od czasu premiery nowych reklam, wedle danych Facebooka, wygenerowały ponad 145 milionów ściągnięć aplikacji w App Store i Google Play. W II kwartale bieżącego roku wykupiło je prawie 8,5 tysiąca reklamodawców.
Mobile kluczem do giełdowego sukcesu
Jak podkreśla Facebook, nowe “calls to action” nie wpłyną na wzrost cen, za jakie można wykupić reklamy aplikacji. Inwestorzy powinni jednak spać spokojnie – po zmianach reklamy powinny zyskać na popularności. Mobile to zresztą w ostatnim czasie jeden z motorów napędowych rozwoju serwisu, w dużej mierze odpowiedzialny za to, że ceny akcji spółki stale rosną.