reklama
Fani ponownie lubią, a niemowlęce, kolorowe buciki robią światową furorę
W zeszłym miesiącu zaobserwowaliśmy stagnację jeżeli chodzi o ranking największych polskich stron, a teraz nadeszło ożywienie. Robert Lewandowski liczbą 223 tys. fanów przegonił w tym miesiącu samego Kwejka i Orange Polska.
Niesamowite poruszenie wywołał także post opublikowany przez Mother Power, który zawierał zdjęcie wełnianych, dziecięcych bucików. Wpis uzyskał prawie 2 mln polubień, z czego większość pochodziła spoza Polski. Sama strona Mother Power zyskała imponującą liczbę 160 tys. nowych fanów, co stanowi wzrost o 365%! Można byłoby podejrzewać, że tak rewelacyjny wynik Mother Power zawdzięcza promocji na rynkach zagranicznych, jednak niepubliczne statystyki strony pokazują, że nie wspierała ona swoich działań żadnymi reklamami. W przyszłym tygodniu Sotrender przyjrzy się dokładniej działaniom Mother Power i spróbujemy wyjaśnić na czym polega ich tak duży sukces jeżeli chodzi o rozgłos.
Charytatywność ponad wszystko
Post Mother Power był najlepszym postem w minionym miesiącu, ale na uwagę zasługuje także jeden fakt – aż 3 z 5 najbardziej angażujących wpisów we wrześniu, poświęcona była akcjom charytatywnym. W swoich działaniach siłę społeczności wykorzystały Fundacja DKMS Polska, profil SiePomaga oraz trenerka polskich kobiet, czyli Ewa Chodakowska, która za pośrednictwem swojej strony zachęca do wspomagania Beaty Jałochy, fizjoterapeutki na którą spadł samobójca. Po raz kolejny okazuje się, że Facebook to nie tylko rozrywka, ale również dobre miejsce do tworzenia prawdziwej mobilizacji w celu niesienia pomocy innym.
#Fanpage Trends i zmiany, zmiany, zmiany…
Jesienne Fanpage Trends nie zaskakują może wielością zmian, ale na pewno swoim rozmachem. Dotychczasową kategorię “Komercyjne” podzielono na trzy inne kategorie: Marki, Media i Ludzie. W tej pierwszej znajdą się wszelkie strony marek, produktów i sklepów. Druga obejmie wydawnictwa i programy, zarówno mediów tradycyjnych jak i wirtualnych. Natomiast w rankingu Ludzie, zobaczymy kogo kochają Polacy poza Robertem Lewandowskim. W raporcie wspominane rankingi będą wyróżnione jako rankingi ogólne, ponieważ w tych trzech grupach znajdzie się zdecydowana większość. Taki sam podział został przeniesiony również na stronę WWW, która przeszła ostatnio drobny lifting.
W rankingu marek króluje telekomunikacja, największy i najpopularniejszy profil to w dalszym ciągu Serce i Rozum, a tuż za nimi znajduje się Play i Orange Polska. Wśród mediów największe są: Radio ESKA, Filmweb i MTV Polska. Najbardziej popularnym Polakiem na Facebooku jest oczywiście Lewandowski, który ma dwukrotnie więcej fanów niż popularni muzycy – Kamil Bednarek, Pezet i Grubson. Z danych tych wynika, ze Polacy kochają rozmawiać przez telefon, słuchać radia i oglądać mecze piłki nożnej.
Facebook uspokaja administratorów
Koniec września był też dobrym czasem dla administratorów stron na Facebooku, a to za sprawą umożliwienia edytowania opublikowanych już wpisów. Z pewnością zaoszczędzi to administratorom wielu stresów wcześniej z tym związanych.
Korzystna dla marketerów będzie również zmiana algorytmu wyświetlającego reklamy, które mają być teraz jeszcze lepiej dopasowane do swojego odbiorcy. Oznacza to, że promowane przez reklamodawców treści trafią do większej liczby potencjalnych klientów. Pomimo, że hashtagi nie wydają się mieć większego przełożenia na zasięg, Facebook promuje ich używanie i wprowadza nowe rozwiązania, które je wykorzystują. Administratorzy mogą zobaczyć sugestie konkretnych hashtagów do publikowanych treści. Podobnie działają powiadomienia z których można się dowiedzieć, że temat jest aktualnie na topie. Ciekawym rozwiązaniem wydaje się być testowana (co prawda jeszcze na niewielkiej grupie) zakładka „Trending” z której można się dowiedzieć jakie hashtagi są obecnie używane najczęściej. Takim umożliwieniem śledzenia na bieżąco aktualnych wydarzeń Facebook zaczyna coraz bardziej upodabniać się do Twittera.
Zdj.: Adambarrell.com
Sotrender analizuje
Na swoim blogu, Sotrender opublikował dwa nowe, wrześniowe artykuły. W połowie miesiąca przeanalizowali działania promocyjne prowadzone na Facebooku przez regiony, a następnie postanowili wyjaśnić jak w prowadzeniu profilu może pomóc segmentacja behawioralna fanów.
Jeżeli jeszcze tego nie wiecie, który profil zajął pierwszą pozycję zarówno w rankingu pod względem liczby fanów jak i zaangażowania użytkowników wśród regionów, zapraszamy do lektury raportu Sotrender o regionach na Facebooku. Równie ciekawa jest lektura poradnika o zachowaniu fanów. Można się z niego dowiedzieć czym różnią się poszczególne grupy użytkowników i jacy użytkownicy powinni przeważać w naszej grupie docelowej by prowadzone przez nas działania były maksymalnie skuteczne.
Skuteczności komunikacji dotyczy również wrześniowa analiza z cyklu Sotrender Research Insight. Zespół Sotrender Research przyjrzał się długości postów i przeanalizował jej wpływ na zaangażowanie użytkowników. Co się okazało? Długość postów jest ważniejsza niż ich typ! Dlatego zachęcamy do lektury wrześniowego Sotrender Research Insight w którym radzą ile znaków powinien zawierać post idealny. Z wrześniowym Fanpage Trends można się zapoznać w tym miejscu.