![Facebook pracuje nad wirtualnym magazynem oraz reklamami mobilnymi. Zapowiada się monopolizacja rynku reklamy? Facebook pracuje nad wirtualnym magazynem oraz reklamami mobilnymi. Zapowiada się monopolizacja rynku reklamy?](https://socialpress.pl/wp-content/themes/stylebook/timthumb.php?src=https%3A%2F%2Fsocialpress.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2014%2F01%2FFacebook-Introducing-Paper1.jpg&q=90&w=795&zc=1)
reklama
Jak donosi portal Re/code największy portal społecznościowy przymierza się do uruchomienia swojego własnego magazynu internetowego, który będzie nosił nazwę „Paper” (pol. Papier). Gazeta ma się pojawić na przełomie stycznia i lutego, a więc już wkrótce. Facebookowy „Paper” ma mieć formę przystępnie spersonalizowanego magazynu, czerpiącego treści z różnych serwisów niczym zdobywający coraz większą popularność Flipboard.
Użytkownik sam ma wybierać, które tematy go interesują, następnie aplikacja automatycznie będzie dobierać treści i układać w atrakcyjny graficznie sposób. Obecnie nie wiadomo, czy gazeta będzie miała formę osobnej aplikacji, czy też pojawi się w ramach Facebooka. Co więcej, portal Interaktywnie.com poinformował, że nie jest to pierwsza informacja na ten temat, a zespół Marka Zuckerberga pracuje już nad tą usługą ponad rok.
Oczywiście gazeta pozwoli także na zastosowanie nowych form reklamy, a Facebookowi nad wyraz zależy, aby powiększać bazę użytkowników i danych o nich a także dostosowywać reklamę do ich preferencji.
A to nie wszystko!
Na oficjalnej stronie programistów Facebooka poinformowano także, że Facebook rozpoczął właśnie testowanie swoich reklam w aplikacjach mobilnych. Bezpłatne startupy, według autora wpisu, często mają problemy z zarabianiem na siebie, dlatego Facebook ma w tym pomóc, wykorzystując swoje bogate targetowanie i w ten sposób zwiększając zasięg reklam z Facebooka. Dzięki temu Facebook mógłby zarobić więcej na reklamach, a zadowoleni będą i deweloperzy, i właściciele portalu społecznościowego.
Mobilne reklamy od Facebooka mają pojawić się w zewnętrznych aplikacjach. Aktualnie przystąpiono do testów z niewielką, ograniczoną liczbą zaangażowanych przedsiębiorców. Póki co, Facebook wyklucza możliwość poszerzenia tego grona, ale z czasem może się okazać, że to jedna z najlepszych form reklamy i potencjalnych chętnych będzie znacznie więcej. Jeżeli Facebookowi nie przytrafi się jakieś nieszczęście, to prawdopodobnie na naszych oczach wyrasta właśnie lider rynku reklamy.