reklama
Dentsu Aegis Network Ltd i Socializer S.A. podpisały umowę w dniu 17 stycznia 2014 roku. Jej wynikiem jest przejęcie 95,6% udziałów w grupie Socializer. Jest to największa transakcja przejęcia na polskim rynku reklamowym w obszarze digital.
– Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków w Europie. Stabilna sytuacja ekonomiczna i dynamiczny wzrost wydatków na digital i media online stwarzają tu niespotykane możliwości prowadzenia nowoczesnej komunikacji, której celem jest “Reinventing the Way Brands are Built”. Dentsu Aegis Network w Polsce zbudowało swoją pozycję w oparciu o doświadczony zespół zarządzający, szerokie portfolio i jakość usług. Przejęcie Socializer jeszcze bardziej zwiększy możliwości obsługi naszych Klientów i globalnej współpracy – komentuje Nigel Morris, CEO Dentsu Aegis Network Americas & EMEA.
W rezultacie transakcji grupa Socializer stanie się częścią holdingu reklamowego Dentsu Aegis Network w Polsce, w której skład wchodzi obecnie 6 podmiotów: domy mediowe Carat oraz Vizeum, agencja komunikacji Out-of-Home Posterscope, agencja performance marketingu iProspect, AMNET zajmujący się RTB/Programmatic Buying oraz agencja komunikacji reklamowej Isobar (wcześniej znana jako Hypermedia Isobar).
– Jako grupa zajmująca się zintegrowaną komunikacją stawiamy na łączenie strategii, badań, kreacji, technologii i mediów w ramach jednego modelu operacyjnego, bo wierzymy, że tylko spójna komunikacja jest w stanie dostarczać konsumentom prawdziwych emocji, budować pożądany wizerunek marek i wspierać biznes naszych Klientów. Dziś niezaprzeczalnie podstawą angażującej komunikacji są social media, które dzięki tej transakcji będą silnie zintegrowane z usługami Dentsu Aegis Network dostarczanymi na polskim i międzynarodowych rynkach – komentuje Sławomir Stępniewski, CEO Dentsu Aegis Network w Polsce.
– Z Socializer łączy nas podobna kultura organizacyjna, pasja pracowników, wspólna wizja rozwoju rynku, podejście do budowania dialogu z konsumentami z wykorzystaniem cyfrowych mediów. Po połączeniu będziemy stanowić zespół ponad 350 specjalistów zajmujących się komunikacją reklamową, stając się jedną z najbardziej doświadczonych i największych agencji typu „full service” w regionie, z usługami social media w sercu naszej struktury organizacyjnej – komentuje Krzysztof Andrzejczak, President / Managing Director w Isobar w Polsce.
Założony w 2010 roku Socializer jest liderem w świadczeniu kompleksowych usług social media w Polsce – od projektowania strategii komunikacji w social media, po produkcję gier i aplikacji w środowisku Facebook oraz Nk.pl. Jako jeden z najszybciej rozwijających się polskich start-up’ów w marcu 2012 roku spółka Socializer S.A. zadebiutowała na NewConnect. Obecnie grupa Socializer, w której skład wchodzą agencje Socializer S.A. oraz Lubię to i marka Socialformance, zatrudnia łącznie ponad 130 osób w biurach w Warszawie i Białymstoku.
– Od momentu założenia Socializer moim marzeniem było stworzenie agencji social media, która nie tylko będzie liderem w Polsce, ale także znaczącym podmiotem o zasięgu międzynarodowym. Wejście do struktur Aegis Dentsu Network umożliwi nam ekspansję zagraniczną, otwierając możliwości pracy przy globalnych kontraktach dla największych klientów – komentuje Łukasz Misiukanis, CEO Socializer S.A. i obecnie Vice President Isobar w Polsce.
Na skutek akwizycji, Łukasz Misiukanis, jako Vice President Isobar w Polsce, pokieruje departamentem Media & Social, powstałym w wyniku połączenia spółek grupy Socializer i Działu Mediów w lokalnym oddziale Isobar.
Integracja zakłada pełne połączenie struktur w ramach marki Isobar oraz pozostawienie wydzielonych submarek: Hypermedia – odpowiadającej za technologię i produkcję oraz Lubię to – niezależnej agencji social media. Pozostałe marki będą funkcjonować pod wspólnym szyldem Isobar, którym w Polsce kieruje Krzysztof Andrzejczak – President / MD. Okres integracji spółek w ramach Isobar w Polsce potrwa do połowy 2014 roku.
—
O Dentsu Aegis Network: Grupa Dentsu Aegis Network – jak o sobie pisze – jest pierwszą prawdziwie globalną siecią komunikacji marketingowej odpowiadającą swoją ofertą na potrzeby ery cyfrowej. W jej skład wchodzi sześć globalnych marek: Carat, iProspect, Isobar, Posterscope, Vizeum oraz Dentsu, a także działające na wielu rynkach rozwijające się marki: Amplifi, Amnet Data2Decisions, Mcgarrybowen, Mitchell Communications Group, psLive i 360i. Dentsu Aegis Network z siedzibą w Londynie działa w 110 krajach na całym świecie zatrudniając ponad 22 000 specjalistów.