reklama
Jeszcze niedawno Facebook rzucał wielkie deklaracje, że jego celem jest „łączenie świata”, robiąc to zaraz po wykupieniu komunikatora tekstowego WhatsApp, tymczasem jego ekspansję przerywa zwyczajny brak zainteresowania usługą pocztową, a co za tym idzie brak wpływów gotówki. Usługę e-mailową Facebook uruchomił w 2010 roku, pozwalając użytkownikom na stworzenie własnego adresu e-mailowego z końcówką “facebook.com”. Mimo upływu czterech lat, nie zdobyła ona wystarczającego zainteresowania i teraz oficjalnie poinformowano o jej zamknięciu.
Najwięcej frustracji wzbudziły automatyczne zmiany adresów mailowych użytkowników Facebooka w 2012 roku. Do czego nie udało się Facebookowi dobrowolnie przekonać użytkowników, do tego postanowił zmusić ich siłą, zmieniając automatycznie adresy podane przez użytkowników na ich profilach na te oferowane przez własny serwis. Mimo fali protestów wszystkie adresy zostały zmienione.
Brak zainteresowania użytkowników usługą e-mailową Facebooka można wytłumaczyć przede wszystkim brakiem wielu funkcji, które już dawno posiadają inny dostawcy. Utrzymywanie skrzynek mailowych wymaga znacznych zasobów na serwerach Facebooka, a skoro te nie przynosiły żadnych korzyści, postanowiono z nich zrezygnować. Możliwe, że na decyzję wpłynął też wysoki rozwój aplikacji Messengera oraz niedawny zakup WhatsApp.
Co z tymi, którzy korzystali z usługi?
Pełna likwidacja usługi e-mailowej na Facebooku nastąpi początkiem marca. Wszystkie wiadomości, które będą przesyłane na adresy utworzone przez Facebook będą przekierowywane samoczynnie na skrzynki podane przez użytkowników podczas rejestracji konta. Ma się również pojawić możliwość całkowitego wyłączenia tej opcji.