X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Facebook zmienia regulamin z myślą o zmarłych użytkownikach

Facebook zmienia regulamin z myślą o zmarłych użytkownikach

Facebookowe konta zmarłych użytkowników mogą otrzymać status kont „In Memoriam”, jeśli któryś z członków rodziny lub znajomych poinformuje serwis o śmierci takiej osoby. W miniony piątek serwis ogłosił modyfikację regulaminu, dedykując część postanowień stricte tego typu profilom.

Wola zmarłego na pierwszym miejscu

Przede wszystkim zasadnicza zmiana dotyczy widoczności takich profili. Wcześniej profile „In Memoriam” były widoczne tylko dla znajomych zmarłej osoby. Teraz natomiast decydujące znaczenie będą miały ustawienia prywatności użytkownika funkcjonujące jeszcze za jego życia. Jeśli profil użytkownika był całkowicie publiczny, takim pozostanie również konto „In Memoriam”. Zdaniem przedstawicieli serwisu, chodzi o to, by w pierwszej kolejności uszanować wolę użytkownika co do sposobu korzystania z serwisu.

Pamiątka po bliskich

Drugi obszar zmian dotyczy filmów wideo „Look Back”, czyli usługi uruchomionej wraz z obchodami 10. urodzin Facebooka. Przypomnijmy, że na krótki filmik składają się najważniejsze momenty facebookowej aktywności użytkownika, posty czy zdjęcia. Jak poinformował serwis, w ciągu tygodnia od uruchomienia usługi „Look Back” skorzystało z niej blisko 100 mln facebookowiczów.

Dzięki zmianom w regulaminie, rodzina i znajomi zmarłej osoby będą mogli wystosować do serwisu wniosek o stworzenie takiego filmu. To efekt próśb części użytkowników, którzy chcieli w ten sposób upamiętnić bliskich. Jeden z użytkowników opublikował nawet w tym celu mocno emocjonalny filmik na YouTube.

Wnioski można składać tutaj.

Zmian będzie więcej…

Facebook zapowiedział jednocześnie, że w najbliższych miesiącach możemy spodziewać się kolejnych zmian w regulaminie, które mają pomóc lepiej upamiętnić zmarłych użytkowników serwisu.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail