X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Facebook rezygnuje z usługi e-mailowej. Nikt jej nie używa

Facebook rezygnuje z usługi e-mailowej. Nikt jej nie używa

Jeszcze niedawno Facebook rzucał wielkie deklaracje, że jego celem jest „łączenie świata”, robiąc to zaraz po wykupieniu komunikatora tekstowego WhatsApp, tymczasem jego ekspansję przerywa zwyczajny brak zainteresowania usługą pocztową, a co za tym idzie brak wpływów gotówki. Usługę e-mailową Facebook uruchomił w 2010 roku, pozwalając użytkownikom na stworzenie własnego adresu e-mailowego z końcówką „facebook.com”. Mimo upływu czterech lat, nie zdobyła ona wystarczającego zainteresowania i teraz oficjalnie poinformowano o jej zamknięciu.

Najwięcej frustracji wzbudziły automatyczne zmiany adresów mailowych użytkowników Facebooka w 2012 roku. Do czego nie udało się Facebookowi dobrowolnie przekonać użytkowników, do tego postanowił zmusić ich siłą, zmieniając automatycznie adresy podane przez użytkowników na ich profilach na te oferowane przez własny serwis. Mimo fali protestów wszystkie adresy zostały zmienione.

Brak zainteresowania użytkowników usługą e-mailową Facebooka można wytłumaczyć przede wszystkim brakiem wielu funkcji, które już dawno posiadają inny dostawcy. Utrzymywanie skrzynek mailowych wymaga znacznych zasobów na serwerach Facebooka, a skoro te nie przynosiły żadnych korzyści, postanowiono z nich zrezygnować. Możliwe, że na decyzję wpłynął też wysoki rozwój aplikacji Messengera oraz niedawny zakup WhatsApp.

Co z tymi, którzy korzystali z usługi?

Pełna likwidacja usługi e-mailowej na Facebooku nastąpi początkiem marca. Wszystkie wiadomości, które będą przesyłane na adresy utworzone przez Facebook będą przekierowywane samoczynnie na skrzynki podane przez użytkowników podczas rejestracji konta. Ma się również pojawić możliwość całkowitego wyłączenia tej opcji.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail