X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Oscarowa “selfie” zaplanowaną kampanią Samsunga

Oscarowa “selfie” zaplanowaną kampanią Samsungafot.Twitter

reklama


“Selfie”, które opublikowała na Twitterze prowadząca oscarową galę Ellen DeGeneres, w kilka godzin udostępniło ponad 3 mln osób. Najwięcej w historii tego portalu. Na zdjęciu znalazły się takie postaci jak Bradley Cooper, Brad Pitt, Angelina Jolie, Julia Roberts, Meryl Streep oraz Jennifer Lawrence.  Zdjęcie zaczęło również krążyć na innych stronach, a media na całym świecie zachwycały się spontanicznym pomysłem, który jak się okazuje, był częścią zaplanowanej strategii Samsunga, producenta smartfonu, którym zrobiono zdjęcie.

Czytaj więcej:
Oscarowa selfie bije rekordy Twittera i detronizuje Baracka Obamę

Samsung kupił od telewizji ABC pakiet reklam, za który, jak uzgodniono, producent zapłacił blisko 20 mln dolarów. Ponadto uzgodnił, że jego produkt – smartfon Galaxy – będzie częścią show. Jak informuje “The Wall Street Journal” umowa między organizatorem imprezy a producentem smartfona zakładała, że dostanie on swój czas antenowy w czasie transmisji telewizyjnej z gali. Właśnie ta część umowy zapewniła Samsungowi największą reklamę. Ellen DeGeneres przez całą galę bawiła się białym Galaxy Note 3, robiła zdjęcia i publikowała je na portalu społecznościowym.

Czy wszystko było zaplanowane? Według dziennika “WSJ”, co najmniej jedno działanie było zaplanowane. Między innymi transmisja z czerwonego dywanu, gdzie pojawiły się urządzenia firmy Samsung. Jeśli chodzi o “selfie”, sama Ellen jeszcze przez ceremonią zapowiedziała, że będzie robiła zdjęcia w trakcie show. Wtedy, telewizja ABC zasugerowała jej, aby użyła smartfonu sponsora imprezy, a osoby związane z Samsungiem miały ją w tej kwestii przeszkolić.

– To była wielka “wtyczka” Samsunga. “Selfie” Ellen, było bardziej przekonujące niż ich reklamy. Nie można kupić tego, że zdjęcie rozleje się po sieci niczym wirus – komentuje Allen Adamson, dyrektor zarządzający firmy marketingowej Landor Associates

Samsung doniesień The Wall Street Journal nie chciał skomentować.

http://www.youtube.com/watch?v=Jtob_iBMeUg

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail