reklama
“Selfie”, które opublikowała na Twitterze prowadząca oscarową galę Ellen DeGeneres, w kilka godzin udostępniło ponad 3 mln osób. Najwięcej w historii tego portalu. Na zdjęciu znalazły się takie postaci jak Bradley Cooper, Brad Pitt, Angelina Jolie, Julia Roberts, Meryl Streep oraz Jennifer Lawrence. Zdjęcie zaczęło również krążyć na innych stronach, a media na całym świecie zachwycały się spontanicznym pomysłem, który jak się okazuje, był częścią zaplanowanej strategii Samsunga, producenta smartfonu, którym zrobiono zdjęcie.
Czytaj więcej:
Oscarowa selfie bije rekordy Twittera i detronizuje Baracka Obamę
Samsung kupił od telewizji ABC pakiet reklam, za który, jak uzgodniono, producent zapłacił blisko 20 mln dolarów. Ponadto uzgodnił, że jego produkt – smartfon Galaxy – będzie częścią show. Jak informuje “The Wall Street Journal” umowa między organizatorem imprezy a producentem smartfona zakładała, że dostanie on swój czas antenowy w czasie transmisji telewizyjnej z gali. Właśnie ta część umowy zapewniła Samsungowi największą reklamę. Ellen DeGeneres przez całą galę bawiła się białym Galaxy Note 3, robiła zdjęcia i publikowała je na portalu społecznościowym.
Czy wszystko było zaplanowane? Według dziennika “WSJ”, co najmniej jedno działanie było zaplanowane. Między innymi transmisja z czerwonego dywanu, gdzie pojawiły się urządzenia firmy Samsung. Jeśli chodzi o “selfie”, sama Ellen jeszcze przez ceremonią zapowiedziała, że będzie robiła zdjęcia w trakcie show. Wtedy, telewizja ABC zasugerowała jej, aby użyła smartfonu sponsora imprezy, a osoby związane z Samsungiem miały ją w tej kwestii przeszkolić.
– To była wielka “wtyczka” Samsunga. “Selfie” Ellen, było bardziej przekonujące niż ich reklamy. Nie można kupić tego, że zdjęcie rozleje się po sieci niczym wirus – komentuje Allen Adamson, dyrektor zarządzający firmy marketingowej Landor Associates
Samsung doniesień The Wall Street Journal nie chciał skomentować.
http://www.youtube.com/watch?v=Jtob_iBMeUg