reklama
Jak co miesiąc, raport Socialbakers przynosi garść najważniejszych statystyk z polskiego Facebooka. W porównaniu do poprzedniego zestawienia największe zmiany tradycyjnie zaszły w rankingu najbardziej angażujących marek. Jednak zanim przyjrzymy się tej kategorii, prześledźmy jak wyglądają najważniejsze rankingi popularności.
Najpopularniejsi trzymają się mocno
Zdecydowanie najwięcej fanów zgromadziły fanpejdże zaliczane do branży FMCG. Kolejność na liście Top 5 branż prezentuje się identycznie jak w ubiegłym miesiącu, a zatem podium uzupełniają kategorie „Napoje” oraz „E-commerce”.
Bez zmian również w rankingach popularności markowych fanpejdży oraz profili z branży mediowej. W ogólnym zestawieniu przewodzi telekomunikacyjny tercet: Play, Orange i Plus. Z kolei wśród stron stacji radiowych i kanałów TV niezmiennie przewodzi Radio ESKA przed fanpejdżami MTV: polskim oraz globalnym.
Trójka nowicjuszy
Jak już wyżej zasygnalizowaliśmy, najciekawiej jak zwykle prezentuje się ranking najbardziej angażujących profili. Wprawdzie nie zabrakło zadomowionego już na dobre w tym zestawieniu fan page’a Audi Polska, jednak spośród pozostałych 4-ech profili tylko profil Philips AVENT Polska figurował na liście Top 5 w lutym. Debiutanci to Przewozy Regionalne (w tym przypadku ciężko spodziewać się nadzwyczaj pozytywnego zaangażowania…), Mary Kay Polska oraz Pilsner Urquell.
Jeśli chodzi o ranking „Socially Devoted”, czyli najbardziej responsywne marki, to odnotujmy powrót do totalnej dominacji branży telekomunikacyjnej. Wprawdzie od zawsze obsługa klienta w social media to domena marek z tej branży, jednak w poprzednich miesiącach w Top 5 prawie zawsze znalazło się miejsce dla swego rodzaju nie-telekomunikacyjnego „rodzynka” (np. Lidla). Tym razem całe zestawienie opanowali operatorzy telefonii komórkowej. Do Orange, Plusa i T-Mobile dołączyły heyah oraz nju mobile, nieobecne w lutowym rankingu. Warto odnotować bardzo wysoki współczynnik response rate każdego z pięciu profili – w aż 4-ech przypadkach wynosi on co najmniej 98%!
Wideo Samsunga hitem marca
Na koniec tradycyjnie trzy najbardziej angażujące wpisy ubiegłego miesiąca. W marcu padło na Republikę Kaktusa, Plusa oraz Samsunga. Warto zauważyć, że w przypadku ostatniej z wymienionych marek mówimy o filmie wideo, a nie zdjęciu.
Poniżej najświeższa infografika od Socialbakers.