reklama
W marcu na Instagramie przede wszystkim zaobserwowano ogromny wzrost. Pod koniec tego miesiąca jego twórcy poinformowali, że liczba użytkowników sięgnęła już 200 milionów osób. 50 milionów przybyło w zaledwie 6 miesięcy.
Użytkownicy coraz chętniej obserwują profile swoich ulubionych firm. Wskazuje na to lista 5 najlepszych stron według ilości followersów.
Tutaj największy przypływ obserwujących odnotował Forever21, który w lutym posiadał ich 220 000. W marcu, liczba ta wzrosła do 360 000. Jednak wszystkie marki doświadczyły wzrostu większego niż w poprzednim miesiącu. Przykładowo, w styczniu, tylko liczba użytkowników obserwujących profil Vitoria’s Secret powiększyła się o 300 000. Co wskazuje na to, że ogólna średnia wzrostu wzrosła wśród popularnych marek.
Oczywiście w drodze do sukcesu ważna jest nie tylko liczba fanów, ale i zaangażowanie. Użytkownicy obserwują poszczególne strony z różnych powodów, np. są nowi na portalu i chcą połączyć się ze znanymi markami lub ulubionymi produktami.
Te liczby nie pokazują nam jak ważna jest silna obecność na Instagramie w kontekście ROI, ale poziom zaangażowania i interakcje.
Powyższe marki skupiają się przede wszystkim na produkowaniu contentu, który z różnych powodów, prowadzi do wzrostu interakcji, która z kolei gra ogromną rolę w mediach społecznościowych. Socialbakers wskazał również przykłady postów, które szybko wywołały takie zaangażowanie followersów.
Cały raport dostępny pod tym adresem.