reklama
Przez ostatnich kilka tygodni jesteśmy świadkami serii zmian dokonywanych w wyglądzie Facebooka. Zadziwiająco szybko zmienia się strona główna tego portalu, a ostatnio także działanie fanpage’y i wydarzeń. Teraz przyszła kolej na odpowiedź ze strony Twittera.
Zdjęcia przede wszystkim
Co się najbardziej rzuca w oczy w nowym wyglądzie? Nacisk na zdjęcia, w tym większy rozmiar nagłówka i zdjęcia profilowego. Natomiast najbardziej popularne tweety, czyli takie które zostały dodane do ulubionych lub re-tweetowane wiele razy, będą pojawiały się większe na osi czasu. Ma to na celu, łatwiejsze dotarcie do wiadomości na które ludzie w szczególności reagują.
Nowy projekt daje również użytkownikom możliwość przypinania wybranych Twittów na szczycie swojej osi czasu, dając tym samym kontrole nad tym, co odwiedzający widzą na naszym profilu. Ponadto, przeglądając strony będzie możliwe filtrowanie Tweetów, poprzez wybranie jednej z opcji: Tweety/Tweety ze zdjęciami, wideo/Tweety i odpowiedzi.
Dotychczasowi użytkownicy Twittera będą mogli zobaczyć zmiany na swoich stronach w ciągu najbliższych kilku tygodni. Natomiast nowi użytkownicy zobaczą je natychmiast po założeniu konta. Założono, że taki ruch spowoduje przyrost do 241 mln miesięcznie aktywnych użytkowników.
Portal społecznościowy oryginalnie oparty wyłącznie na tekście, dziś dąży do bogatych efektów wizualnych. Podobieństwo do designu Facebooka jest tym razem nie do przegapienia.
- Marcin Niewęgłowski
- Bartek Juszczyk