reklama
Facebook zajmuje coraz większą część naszego życia i dokłada wszelkich starań, żeby przykuwać naszą uwagę na jak najdłużej. Stąd nieustannie próbuje się rozwijać i ulepszać zaproponowane rozwiązania, nie zawsze jednak przy aprobacie społeczności z niego korzystającej. Po zapowiedzianych 10 marca zmianach w wyglądzie stron, wydarzeń oraz aktualności przyszedł czas na konkrety. Prawdopodobnie wszystkie strony do 9 czerwca zmienią się automatycznie, zobaczmy więc na co należy zwrócić uwagę w nowym układzie graficznym stron.
Zdjęcie w tle a zdjęcie profilowe
Wraz ze zmianami wyglądu fan page’ów pewnym zmianom poddano także układ grafiki i tekstów w obrębie reprezentacyjnej i niezmiennej górnej części strony. Zwróć uwagę na najważniejsze modyfikacje:
- Zdjęcie profilowe zostało przesunięte o 35 px w górę, znajdując się dalej na zdjęciu w tle.
- Nazwa strony i jej branża wyświetlane są teraz na zdjęciu w tle, warto wziąć to pod uwagę.
Ponadto:
- Sugerowany rozmiar zdjęcia profilowego to: 180 x 180 px
- Sugerowany rozmiar zdjęcia w tle: 1702 x 630 px
Stosując te wymiary, możemy być spokojni o estetyczny wygląd naszej strony na Facebooku.
Dodatkowa funkcjonalność: Pokaż nieprzeczytane posty
Wraz ze zmianami Facebook miał wprowadzić jeszcze jedną funkcjonalność. Chociaż o tym narzędziu wciąż niewiele wiadomo, to jednak może ono okazać się bardzo przydatne dla użytkowników, jak i marketerów. Docelowo „Pokaż nieprzeczytane posty” (ang. unread stories) to funkcja, która ma umożliwiać przejrzenie nieodczytanych wydarzeń i postów od znajomych oraz fan page’ów, które regularnie przeglądamy. Pozwala ona powrócić do treści, których nie zobaczyliśmy wcześniej. Pozostaje tylko spekulować, że poprawi również korzystanie z Facebooka i zmniejszy wpływ losowości przeglądanych treści w aktualnościach.
Aktualizacja, 02.06.2014:
Grafiki w postach
Zmiana wyglądu stron na Facebooku wiąże się także z dostosowaniem grafik dodawanych w postach. Kwadratowe grafiki 403×403 px lub 806×806 px nie sprawdzą się już tak dobrze, teraz lepiej wybrać prostokątne wymiary:
- 470×394 px
- lub większe 940×788 px.
Możemy zarekomendować te wymiary, sprawdzają się one całkiem dobrze i znacznie lepiej się skalują.
- Miszy
- Joasia