reklama
“99 dni wolności” – tak brzmi slogan kampanii prowadzonej przez agencję reklamową Just. W swoim eksperymencie pomysłodawcy wyzywają użytkowników Facebooka do zrezygnowania z serwisu na 99 dni oraz udokumentowanie tego, jak abstynencja wpłynęła na ich życie. Pierwszy krok to oczywiście zdecydowanie się na podjęcie wezwania, a później, zastąpienie swojego zdjecia profilowego specjalnym avatarem. W kolejnych etapach, uczestnicy będą wypełniać anonimowo “sondaże szczęścia” w 33, 66 i 99 dniu, a wyniki po analizie będzie można zobaczyć na stronie internetowej kampanii.
Ceły eksperyment został zaplanowany pod koniec czerwca, kiedy na łamach naukowego pisma zostały opublikowanie badania, przeprowadzone przez Facebooka w 2012 roku. Firma manipulowała liczbą pozytywnych i negatywnych postów, które użytkownik widział w swoim newsfeedzie. Celem było sprawdzenie, czy odbieranie głównie negatywnych lub głównie pozytywnych postów, wpływa znacząco na wydźwięk treści publikowanych przez użytkownika, którego testowano.
Jak tłumaczy Merijn Straathof, dyrektor artystyczny Just, celem eksperymentu jest przede wszystkim odpowiedzenie sobie na pytanie – czy nie jesteśmy szczęśliwsi bez Facebooka? (źródło:readwrite.com)
Jak skończy się eksperyment? I czy wszyscy użytkownicy osiągną sukces walcząc z nałogiem? Najciekawszą rzeczą jest jednak odpowiedź na pytanie – jak ludzie będą czuć się 99 dnia? Czy będą szczęśliwi mogąc powrócić do świata Facebooka? Oczywiście każdy może przekonać się na własnej skórze, klikając link i podejmując wyzwanie.
- ko_sz
- Baśka