![99 dni bez Facebooka – dasz radę? 99 dni bez Facebooka – dasz radę?](https://socialpress.pl/wp-content/themes/stylebook/timthumb.php?src=https%3A%2F%2Fsocialpress.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2014%2F07%2Ffreedom-man-nature-42-56518345.jpg&q=90&w=795&zc=1)
reklama
“99 dni wolności” – tak brzmi slogan kampanii prowadzonej przez agencję reklamową Just. W swoim eksperymencie pomysłodawcy wyzywają użytkowników Facebooka do zrezygnowania z serwisu na 99 dni oraz udokumentowanie tego, jak abstynencja wpłynęła na ich życie. Pierwszy krok to oczywiście zdecydowanie się na podjęcie wezwania, a później, zastąpienie swojego zdjecia profilowego specjalnym avatarem. W kolejnych etapach, uczestnicy będą wypełniać anonimowo “sondaże szczęścia” w 33, 66 i 99 dniu, a wyniki po analizie będzie można zobaczyć na stronie internetowej kampanii.
Ceły eksperyment został zaplanowany pod koniec czerwca, kiedy na łamach naukowego pisma zostały opublikowanie badania, przeprowadzone przez Facebooka w 2012 roku. Firma manipulowała liczbą pozytywnych i negatywnych postów, które użytkownik widział w swoim newsfeedzie. Celem było sprawdzenie, czy odbieranie głównie negatywnych lub głównie pozytywnych postów, wpływa znacząco na wydźwięk treści publikowanych przez użytkownika, którego testowano.
![]() |
Jak tłumaczy Merijn Straathof, dyrektor artystyczny Just, celem eksperymentu jest przede wszystkim odpowiedzenie sobie na pytanie – czy nie jesteśmy szczęśliwsi bez Facebooka? (źródło:readwrite.com)
Jak skończy się eksperyment? I czy wszyscy użytkownicy osiągną sukces walcząc z nałogiem? Najciekawszą rzeczą jest jednak odpowiedź na pytanie – jak ludzie będą czuć się 99 dnia? Czy będą szczęśliwi mogąc powrócić do świata Facebooka? Oczywiście każdy może przekonać się na własnej skórze, klikając link i podejmując wyzwanie.
- ko_sz
- Baśka