X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Rynek mobilny w Europie w 2014: Polacy na tle Europejczyków

Rynek mobilny w Europie w 2014: Polacy na tle Europejczyków

reklama


Portal We Are Social przygotował ponad 250- stronnicowe sprawozdanie dotyczące internetu i social mediów dla 40 krajów w Europie. Jest to jeden z wielu raportów z serii  Social, Digital & Mobile Worldwide reports.

Według danych z lutego br. 37% ludzi na całym świecie korzysta z internetu, a 26% z nich to aktywni uczestnicy mediów społecznościowych.

global-data-snapshot-2014

Większość osób wciąż częściej korzysta z internetu za pomocą komputerów stacjonarnych lub laptopów niż poprzez urządzenia przenośne, takie jak tablet bądź telefon komórkowy.

time-spend-on-the-internet-worldwide-2014 (1)

Internet w Europie

Według raportu 68% Europejczyków korzysta z internetu.

european-data-snapshot-2014

Najwięcej internautów odnotowuje się w Norwegii i Islandii, gdzie ponad 95% obywateli regularnie korzysta z internetu.

Slide045

W całej Europie ponad 300 milion osób to aktywni użytkownicy mediów społecznościowych. W zachodniej Europie dominuje Facebook, z liczbą 232,2  miliona aktywnych użytkowników, co stanowi 19% wszystkich osób zarejestrowanych na tym portalu na całym świecie.

Slide050-500x374

Najbardziej aktywnymi użytkownikami w social media są obywatele Włoch i Rosji. Polska natomiast w tym zestawieniu znajduje się na piątym miejscu.

Slide051-500x374

Jeżeli chodzi o korzystanie z urządzeń mobilnych, to w Europie znajduje się 576 milionów unikatowych użytkowników urządzeń przenośnych, co stanowi 78% populacji całego kontynentu.

europe-mobile-usage-2014

Statystyki dla Polski

65% Polaków aktywnie korzysta z internetu.

poland-data-snapshot-2014

Jednym z obszarów analizy był czas spędzany online przez mieszkańców Europy. Na tym polu to właśnie my jesteśmy liderami. Za pomocą laptopów bądź komputerów stacjonarnych w sieci spędzamy dziennie około 4 godz. 50 min., natomiast poprzez urządzenia przenośne około 1 godz. i 48 min.

polska

A jak wygląda użycie smartfonów w Polsce? 35% Polaków posiada smartfona i większość z nich wykorzystuje go do wyszukiwania lokalnych informacji i produktów, a tylko niecałe 30% użytkowników korzysta z telefonu do robienia zakupów. poland-smartphone-usage-2014

Ponad 81% polskich użytkowników mediów społecznościowych posiada konto na Facebooku, ponad połowa na Naszej-Klasie, 49% na Google+, 22% na Twitterze i tylko 13% na Badoo.

social-digital-mobile-in-europe-206-638

Jak wynika z raportu liczba internautów w Polsce stale rośnie, podobnie jak ilość czasu spędzanego online. Pomimo, że Facebook nadal ma pozycję lidera w mediach społecznościowych, to widać znaczący spadek liczby osób, które regularnie z niego korzystają – w styczniu br. aż 1/4 posiadaczy konta w tym serwisie, nie zalogowała się na nie ani razu.

Pełen raport dostępny jest w tym miejscu, a w nim jeszcze więcej danych, z dokładnymi analizami dla każdego europejskiego kraju.

  • Brodacz

    No może nie jesteśmy w czołówce, ale 65% to też jeszcze nie tak źle. Niektórzy nie wyobrażają sobie życia bez netu, np. ja ;-) Nawet TV już mam internetową – Osobistą z Netii, no nie chciałbym powrotu do zwykłej TV, bez dostępu do netu, bez aplikacji.

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail