reklama
Przemyślana big idea, spójny komunikat, kreatywny pomysł i forma przekazu – to składowe współczesnego marketingu miejsc. Zagadnienie to jest jednym z tematów dyskusji uczestników odbywającego się w Rzeszowie Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach. To już czwarta edycja wydarzenia, którego ideą jest szersze spojrzenie na kwestię promocji miast i regionów. – To o czym dzisiaj mówimy ma pomóc samorządowcom w interpretowaniu oczekiwań grup docelowych działań promocyjnych i poszerzeniu wiedzy w zakresie wykorzystania dostępnych narzędzi marketingowych. – wyjaśnił dr Dariusz Tworzydło, prezes zarządu Exacto sp. z o.o.
Pomysł skuteczniejszy niż technologia
Z czego wynika niepowodzenie niektórych projektów? Czy eksperci od marketingu i PR-u właściwie interpretują potrzeby komunikacyjne oraz promocyjne miast i regionów? O zaangażowaniu otoczenia w komunikację często decydują nie narzędzia, ale sam przekaz – jego treść i jakość. Dlatego tak istotna jest długofalowa strategia bazująca na rozpoznaniu potrzeb oraz stworzeniu kluczowych przesłań. Według Adama ŁASZYNA, Prezesa Zarządu Alert Media Communications to one wyznaczają kierunek i kształt przyjętej taktyki. Zasadniczą rolę w powodzeniu kampanii odgrywa big idea, czyli koncept, wokół którego budowana jest kampania. Artur ŻYRKOWSKI, Prezes Zarządu, Agencja Promocji Miast i Regionów dodał, że kreatywny pomysł i unikatowy sposób prezentacji idei często znaczy więcej niż nowinki technologiczne.
Nowe spojrzenie na marketing terytorialny
Czy jesteśmy w stanie wyobrazić sobie dzisiejszy marketing bez prób trwalszego związania klienta z marką? Lojalność to z pewnością jeden z elementów stanowiących o przewadze konkurencyjnej. Jednak jej budowanie nie musi ograniczać się wyłącznie do wdrażania popularnych programów lojalnościowych. Bohdan PAWŁOWICZ, Właściciel PBS Pawłowicz Business Solutions wskazywał, że istnieje inna droga do stworzenia i utrzymania więzi – to wyszukane projekty, u podstaw których znajdują się partnerskie relacje oparte na zrozumieniu i uczciwości. Jak mówił kształtowanie długofalowych i wartościowych relacji wymaga inteligentnej oraz konsekwentnej pracy, nie zaś schematycznych działań. Zdaniem Szymona SIKORSKIEGO, Prezesa Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, przyszłość kształtowania marek miejsc to dwukierunkowy dialog i budowanie społeczności. Zwrócił on uwagę na potrzebę angażowania otoczenia w komunikację, co nie tylko pozwala zidentyfikować potrzeby odbiorców, ale dzięki ich udziałowi skuteczniej realizować działania promocyjne.
Głównymi partnerami wydarzenia są: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Urząd Miasta Rzeszowa, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka, a organizatorem technicznym firma Exacto Sp. z o.o. Partnerem technologicznym wydarzenia jest TVP. Więcej informacji na temat organizowanych przez Exacto Sp. z o.o. wydarzeń oraz realizowanych projektów można znaleźć na: www.exacto.pl
SOCIALPRESS był patronem medialnym wydarzenia.
- Jezzy