X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Młodzi ufają innym reklamom niż starsi

Młodzi ufają innym reklamom niż starsifot. © Rawpixel - bank zdjęć Fotolia.com

reklama


Weronika Niżnik, Digital Research Manager w IRCenter:

Sprawdziliśmy, które spośród 12 wybranych form reklamy wzbudzają zaufanie poszczególnych grup wiekowych. Dzięki temu możemy określić, kto zaufa przekazowi nadanemu w kinie i kto przychylnie spojrzy na markę sponsorującą np. wydarzenie sportowe, a do jakich odbiorców zaadresować mailing. To cenne informacje z punktu widzenia naszych klientów i ogólnie reklamodawców.

ircenter-zaufanie-do-reklamy

Młodzież i internauci w wieku studenckim (do 24 roku życia), częściej niż inne grupy deklarują zaufanie do reklam na ekranie – zarówno w telewizji, jak i w internecie czy w kinie przed seansem. Grupa ta jest także bardziej przychylna bilbordom na mieście. Młodzi są również najlepszymi odbiorcami sponsoringu wydarzeń oraz informacji, które znajdują na forach internetowych – być może dlatego, że często rozmawiają w tej przestrzeni z tymi samymi osobami przez dłuższy czas, poznając je bliżej i w konsekwencji budując wzajemne zaufanie.

Młodzi dorośli (w wieku 25 – 34 lata) zwracają się w stronę rekomendacji znajomych. To w ich przypadku wzajemne polecenia produktów mają największe znaczenie. W grupie tej wzrasta też znacząco zaufanie do stron producentów, z których młodzi dorośli czerpią wiarygodne ich zdaniem informacje.

Grupa określana jako dorośli (35 – 44 lata), podobnie do młodych dorosłych, ma wyższy niż przeciętnie poziom zaufania do stron producentów. Wyróżnia ich natomiast przede wszystkim rosnące zaufanie do artykułów w prasie. Z kolei poniżej średniej spada w tej grupie zaufanie do reklam w telewizji i w kinie.

W przypadku osób dojrzałych wiekiem (45 – 55 lat) jeszcze silniej zyskują na znaczeniu artykuły w prasie. Co charakterystyczne, osoby te są najbardziej pozytywnie nastawione do programów z produktami lokowanymi. Tego typu reklamy cieszą się również zaufaniem najstarszej przebadanej grupy wiekowej (+55 lat). W ich przypadku wzrasta także znaczenie prasy – osoby te cenią sobie zarówno artykuły jak i reklamy, które znajdą w gazetach.

„Badanie pozwoliło zaobserwować ogólny trend, zgodnie z którym młodsi konsumenci są bardziej ufni w stosunku do reklam powiązanych z nowymi technologiami jak internet, mailing, czy reklama w kinie, zaś u starszych większe zaufanie budzą prasa i programy z produktami lokowanymi” – podsumowuje Weronika Niżnik.

Dane pochodzą ze zrealizowanego przez IRCenter raportu „Badanie zaufania do źródeł reklamy”. Raport opiera się na wynikach badania ilościowego CAWI zrealizowanego w styczniu 2015. Więcej szczegółów dostępnych jest w darmowym raporcie udostępnionym na stronie ircenter.com.

Zapraszamy do wypełnienia ankiety

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail