X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Badania to potwierdzają: przyszłość PR to content marketing

Badania to potwierdzają: przyszłość PR to content marketingfot. © Deyan Georgiev - bank zdjęć Fotolia.com

reklama


Agencje BuzzStream i Fractl stworzyły raport na temat przyszłości PR. W tym celu przebadano 20 słów kluczowych dotyczących marketingu i PR w latach 2008-2014. Wnioski z tych siedmiu lat, a także prognozy na przyszłość powstały dzięki statystykom opracowanym przez Google Trends.

źródło: research.frac.tl

źródło: research.frac.tl

Jak się okazało, popularność słów “informacja prasowa” i “public relations” była 40 razy większa niż określeń “content marketing” i “Inbound Marketing”. Jednak ta sytuacja dotyczy początkowego okresu badania. Jednak już 4 lata później wyszukiwania dla “content marketing” w ciągu roku podwoiły się, a “Inbound Marketing” zyskuje ok. 24% co pół roku! Te wyniki dotyczą oczywiście najbardziej rozwiniętych kontynentów i krajów: USA, Kanady, Europy, Australii i Indii. W ciągu badanego okresu popularność wyszukiwania określenia “public relations” spadła o 57%, a “informacja prasowa” straciła 44%. Za to w przypadku “marketingu treści” i “marketingu przychodzącego” wzrosty były ogromne. I tak w kolejności było to 700% i 9100%.

Preferowany typ zawartości

Jako najlepszy typ zawartości określono flipbooki i infografiki, które w ciągu badanych 7 lat zyskały ponad 100%. Na przeciwległym biegunie znalazły się animacje, których popularność spadła o 11 procent.

Wszystkie te dane sugerują, że informacje i kształtowanie wizerunku marki oparte na tradycyjnym PR i statycznym marketingu już niedługo odejdą w niebyt. Ich miejsce już zajęły infografiki i flipbooki, które w ciągu siedmiu lat zyskały po kilkaset procent, a ich dynamiczny rozwój (w szczególności tych pierwszych) na kolejne lata jest pewny. W dodatku można przewidywać, że treści przekazywane za pomocą krótkich video materiałów też zyskają na popularności i funkcjonalności.

Co prawda, w polskich realiach “PR” i “informacja prasowa” są ciągle bardzo popularne (choć często okryte niezbyt pozytywną sławą), jednak i u nas widać tempo zmieniających się trendów. Chcąc wyróżnić się na tle sowich konkurentów, firmy muszą w swoich kampaniach marketingowych stosować treści, które są przydatne dla przeciętnego klienta, a jednocześnie są one podane w krótkiej i atrakcyjnej formie. “Zwykłe” informacje prasowe stają się nudne nawet dla dziennikarzy i marketerów, nie wspominając o potencjalnych klientach. Tradycyjny PR już się “przejadł”, choć wydaje się, że jeszcze nie wszyscy zdążyli opanować tę sztukę. Jak pokazuje ten raport, przedsiębiorcy i marketerzy powinni kierować swoją uwagę na nowe formy komunikacji z otoczeniem.

Omawiany raport można pobrać tutaj.

  • sylwia kowalik

    Świetny content marketing reprezentuje firma LeadBullet. Można się na nich wzorować :)

  • Anna Kalinowska

    Publikacja ciekawa, w pełni się zgadzam. Jeśli chodzi o content marketing owszem jest skuteczny, ale tylko ten zawierający wartościowe i poszukiwane treści, wiele można już takich znaleźć, LeadBullet takie właśnie tworzy.

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail