![Twitter na boisku podczas Ligi Mistrzów. Kto celniej strzelał Tweetami? Twitter na boisku podczas Ligi Mistrzów. Kto celniej strzelał Tweetami?](https://socialpress.pl/wp-content/themes/stylebook/timthumb.php?src=https%3A%2F%2Fsocialpress.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F05%2Ftablet-football-Fotolia_56441048.jpg&q=90&w=795&zc=1)
reklama
To, że futbol już dawno przestał być tylko i wyłącznie 90 minutowym spotkaniem 22 sportowców na boisku wiadomo nie od dziś. Koszulki, smycze, piłki i inne gadżety, spotkania z fanami i wykorzystywanie gwiazd tego sportu do akcji reklamowych jest nierzadko bardziej dochodowym interesem dla klubów piłkarskich niż same mecze i sprzedaż biletów. Jednak w dobie internetu i powszechnego korzystania z portali społecznościowych, telewizyjna transmisja meczu już nie wystarcza. I bardzo dobrze rozumieją to spece od marketingu dwóch wspomnianych wcześniej drużyn.
Niedawna walka w półfinale między dwoma gigantami z Hiszpanii i Niemiec odbyła się we wtorek, jednak już dwa dni przed starciem Bayern rozpoczął społecznościową ofensywę za pomocą Twittera, na co, trzeba przyznać z niezłym refleksem odpowiedziała Barcelona. To wzajemne przerzucanie się twettami i przekomarzanie się w sieci rozgrzewało atmosferę i nie pozwalało zapomnieć o zbliżającym się spotkaniu.
Na koniec wzajemnego ćwierkania obie drużyny życzyły sobie powodzenia w półfinale.
Cała twitterowa akcja nie była agresywna. Raczej grzeczna i sympatyczna, jednak bardzo dynamiczna. I świetnie angażująca kibiców będących użytkownikami social media jeszcze przed meczem. Taki rodzaj akcji praktycznie gwarantuje wysoką frekwencję na stadionie i przed ekranami telewizorów, komputerów czy tabletów.
Przy okazji i z ciekawości zajrzałem na twitterowe profile pierwszej trójki z naszej Ekstraklasy. Co prawda pojedynków na twetty nie zaobserwowałem, ale z prowadzeniem profili i z interakcją nie jest tak źle.