X

Zapisz siÄ™ na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Nowy model naliczania opÅ‚at na YouTubie – za co zapÅ‚acÄ… reklamodawcy?

Nowy model naliczania opÅ‚at na YouTubie – za co zapÅ‚acÄ… reklamodawcy?fot. CC0 Public Domain

reklama


Przed zmianÄ… dotyczÄ…cÄ… naliczania opÅ‚at za reklamy typu TrueView, reklamodawcy uiszczali opÅ‚aty za klikniÄ™cia w dowolne miejsca na filmie. To z kolei spowodowaÅ‚o, że tak naprawdÄ™ nikt nie wiedziaÅ‚ co kieruje użytkownikami – czy chęć klikniÄ™cia czy może zwykÅ‚y przypadek. Aby ulepszyć statystyki, Google postanowiÅ‚o wdrożyć w życie nowy system w ramach reklamy In-Stream.

Na czym to polega?

Firma stworzyła specjalne płatne miejsca, a jeśli użytkownik w nie kliknie, może nawiązać interakcję z treścią reklamy. Kliknięcie w pozostały obszar reklamy po prostu zatrzymuje film, a nie prowadzi do strony reklamodawcy.

Nowy-płatne-kliknięcia-w-reklamie-na-YouTube-1024x455

fot. www.tube.ad

OpÅ‚aty – za co?

Kampania reklamowa prowadzona w serwisie YouTube oznacza dla reklamodawców oczywiÅ›cie opÅ‚aty za poszczególne akcje. ChcÄ…c zawojować serwis swoimi reklamami, należy zapÅ‚acić za to, że użytkownik obejrzy 30 sekund reklamy lub caÅ‚Ä…, gdy ta trwa mniej niż pół minuty. Ponadto liczyć siÄ™ bÄ™dzie klikniÄ™cie w nazwÄ™ kanaÅ‚u lub awatar, nazwÄ™ filmu wideo, teaser karty, przycisk Share, banner towarzyszÄ…cy lub “Å›cianÄ™” wideo, a także Click-to-action Overlay, link prowadzÄ…cy na stronÄ™ reklamodawcy oraz w przycisk “Zainstaluj”.

Co pozostaje bezpłatne?

Nie za wszystko reklamodawcy muszÄ… pÅ‚acić, bo niektóre z elementów wciąż zostanÄ… bezpÅ‚atne. WÅ›ród nich sÄ… adnotacje, przycisk “podoba mi siÄ™”, znak wodny kanaÅ‚u, przycisk “pomiÅ„ reklamÄ™”, wÅ‚Ä…czenie peÅ‚nego ekranu. Za klikniÄ™cia w te obszary reklamy, reklamodawcy nie bÄ™dÄ… musieli ponosić dodatkowych kosztów.

Manipulowanie treścią i zachowaniem odbiorców to jest to, na czym w większości zależy reklamodawcom, a co w pełni dają im możliwości angażujących kampanii wideo. Co ważne, to fakt, że google naliczając płatność za obejrzenie reklamy, nie naliczy jej za zaangażowanie w treść i odwrotnie.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail