reklama
Chyba nie będzie w tym nic zaskakującego, jeśli powiemy, że to millenialsi najczęściej decydują się blokować reklamy.
Okazuje się, że jeden na trzech internautów w wieku od 16 do 24 lat i trzech na dziesięciu internautów w wieku od 25 do 34 lat blokuje reklamy przynajmniej raz na miesiąc. Analiza GlobalWebIndiex pokazuje, że pokolenie Millenium, w skład którego wchodzą użytkownicy w grupie wiekowej od 18 do 34 lat, jest przodujące w używaniu technologii blokujących reklamy w sieci.
GlobalWebIndex zanalizował również kilka innych aspektów. Okazuje się, że najaktywniejsi w działaniach blokujących reklamy są europejczycy. Aż 42% internautów w wieku od 16 do 24 lat średnio raz na miesiąc blokuje reklamy, co dowodzi, że Amerykanie czują się mniej swobodnie w tej dziedzinie, choć i tak już doganiają europejskich użytkowników.
Co ciekawe, blokowanie reklam wynika z obaw użytkowników o przetwarzanie ich danych osobowych. Aż 56% internautów w grupie wiekowej do 24. roku życia stwierdziło, że po boi się o sposób przechowywania danych oraz ich dalszą dystrybucję. Ponadto, reklamy, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych, spowalniają ich działanie, co jest kolejnym argumentem do ich blokowania.
Grupą, która najrzadziej korzysta z technologii blokujących reklamy są oczywiście najstarsi internauci, w wieku od 55 do 64 lat. Tylko w nieco ponad 15% przyznali, że używają AdBlocków. Nie są to zachwycające wyniki, zwłaszcza jeśli chodzi o grupę millenialsów, którzy napędzają rynek reklam. Wspominaliśmy już o spadku ruchu na profilach Facebookowych czołowych wydawców, którym rzedną miny, a coraz mniejsze zyski z reklam stają się smutną rzeczywistością.