reklama
Facebook dwa tygodnie temu udostępnił nową funkcję – Facebook Reactions. Nowe emoji zostały hucznie przyjęte przez wirtualny świat, a fala Real Time Marketingu zalała internet. Kiedy emocje opadły nadszedł czas na analizę, co tych 5 niewinnie wyglądających buttonów może namieszać w marketingu na Facebooku.
Czytaj więcej: Reakcje marek na Facebook Reaction, czyli Real Time Marketing
Czytaj więcej: Kiedy emocje opadły, czas na analizę Facebook Reactions
Na tym nie koniec. Nastąpiły kolejne zmiany. Teraz rzeczywiście możemy zmienić wygląd Facebook Reactions. Na stronie Reaction Packs for Facebook możemy wybierać sposób Pokemonów, Donalda Trumpa oraz „Range Faces”. Aby dodać nowe wersje najpierw należy wybrać przeglądarkę – Google Chrome albo Firefox i dodać do nich rozszerzenie.
Zrób własne
Własne Reaction Packs składają się z serii 3 transparentnych obrazków w formacie .png lub .gif o wymiarach 32px na 256px, 48px na 384px, oraz 96px na 768px. Każdy z nich zawiera obrazki w następującej kolejności:
- złość
- zdezorientowanie
- ha ha
- lubię to
- love
- sad
- wow
- yay
- Zrób 6 okrągłych obrazków w pionie, które odpowiadają powyższej kolejności. Nadają się do tego następuję programy – Paint lub Gimp. Pomimo tego, że emocje “zdezorientowany” i “yay” nie są używane przez Facebooka, w pliku trzeba zostawić na nie wolną przestrzeń.
- Zapisz je w formacie .png lub .gif. Obrazki muszą być w trzech różnych rozmiarach – 32 px na 256px, 48px na 384px, oraz 96px na 768px.
- Kiedy obrazki będą gotowe należy udostępnić je na jednej ze stron oferującej darmowy hosting grafik jak na przykład Imgur.
- Kiedy i ten krok będziesz mieć za sobą wówczas należy przejść na stronę Publish a new Pack, nazwać swoich nowych przyjaciół i wkleić linki do poszczególnych linijek.
Facebook Reactions Packs nie działają na mobilnej aplikacji Facebooka, a zmiany w deskopowej wersji Facebook zobaczy tylko użytkownik.