![Dla niewidomych użytkowników Facebook opisze zdjęcia Dla niewidomych użytkowników Facebook opisze zdjęcia](https://socialpress.pl/wp-content/themes/stylebook/timthumb.php?src=https%3A%2F%2Fsocialpress.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2FUsing-Artificial-Intelligence-to-Help-Blind-People-%E2%80%98See%E2%80%99-Facebook-_-Facebook-Newsroom-Google-Chrome-2016-04-06-09.06.57.jpg&q=90&w=795&zc=1)
reklama
Zespół Facebooka, który zajmuje się zwiększeniem dostępności serwisu dla osób niepełnosprawnych (The Facebook Accessibility Team) opracował nowe narzędzie – Automatic Alternative Text (ATT). Jest to rozwiązanie generujące opis zdjęcia przy użyciu zaawansowanej technologii rozpoznawania obiektów. Oznacza to, że od dziś osoby używające czytników ekranowych na urządzeniach z systemem iOS, usłyszą co może znajdować się na zdjęciu, na które natkną się w czasie korzystania z Facebooka.
![fot. materiały prasowe/Facebook](https://socialpress.pl/wp-content/uploads/2016/04/Image_product_shot3.png-Google-Chrome-2016-04-06-08.54.30.jpg)
fot. materiały prasowe/Facebook
![fot. materiały prasowe/Facebook](https://socialpress.pl/wp-content/uploads/2016/04/Image_product_shot1.png-Google-Chrome-2016-04-06-08.53.28.jpg)
fot. materiały prasowe/Facebook
![fot. materiały prasowe/Facebook](https://socialpress.pl/wp-content/uploads/2016/04/Image_product_shot2.png-Google-Chrome-2016-04-06-09.02.43.jpg)
fot. materiały prasowe/Facebook
Jako że zdjęcia są coraz istotniejszą formą komunikacji online – każdego dnia za pośrednictwem Facebooka, WhatsAppa, Instagrama oraz Messengera ludzie udostępniają ponad 2 miliardy zdjęć. Stanowi to duże wyzwanie dla osób niewidomych i słabowidzących.
Misją Facebooka jest uczynić świat bardziej otwartym. Chcą oni, aby wszyscy mieli równy dostęp do komunikacji. Na całym świecie jest 39 milionów osób niewidomych, a ponad 246 milionów ludzi ma poważnie uszkodzony wzrok. W związku z rozwojem Facebooka oraz rosnącą rolą komunikacji wizualnej portal chce, by technologia automatycznego tekstu alternatywnego pomogła społeczności osób niewidomych i słabowidzących w korzystaniu z tych funkcjonalności Facebooka.
Podobne ułatwienie dla osób niewidomych i słabowidzących wprowadził Twitter. W zeszłym tygodniu portal umożliwił tworzenie opisów do zdjęć (limit 420 znaków). W przeciwieństwie do nowego narzędzia Facebooka, Twitter bazuje na charakterystyce dodanej przez autora fotografii. Opcja ta dostępna jest w wersji mobilnej dla systemów iOS oraz Android.
Więcej informacji oraz film na temat nowego produktu Facebooka można znaleźć na stronie Newsroomu.