X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Dla niewidomych użytkowników Facebook opisze zdjęcia

Dla niewidomych użytkowników Facebook opisze zdjęciahttp://newsroom.fb.com/

reklama


Zespół Facebooka, który zajmuje się zwiększeniem dostępności serwisu dla osób niepełnosprawnych (The Facebook Accessibility Team) opracował nowe narzędzie –  Automatic Alternative Text (ATT). Jest to rozwiązanie generujące opis zdjęcia przy użyciu zaawansowanej technologii rozpoznawania obiektów. Oznacza to, że od dziś osoby używające czytników ekranowych na urządzeniach z systemem iOS, usłyszą co może znajdować się na zdjęciu, na które natkną się w czasie korzystania z Facebooka.

fot. materiały prasowe/Facebook

fot. materiały prasowe/Facebook

fot. materiały prasowe/Facebook

fot. materiały prasowe/Facebook

fot. materiały prasowe/Facebook

fot. materiały prasowe/Facebook

Jako że zdjęcia są coraz istotniejszą formą komunikacji online – każdego dnia za pośrednictwem Facebooka, WhatsAppa, Instagrama oraz Messengera ludzie udostępniają ponad 2 miliardy zdjęć. Stanowi to duże wyzwanie dla osób niewidomych i słabowidzących.

Misją Facebooka jest uczynić świat bardziej otwartym. Chcą oni, aby wszyscy mieli równy dostęp do komunikacji. Na całym świecie jest 39 milionów osób niewidomych, a ponad 246 milionów ludzi ma poważnie uszkodzony wzrok. W związku z rozwojem Facebooka oraz rosnącą rolą komunikacji wizualnej portal chce, by technologia automatycznego tekstu alternatywnego pomogła społeczności osób niewidomych i słabowidzących w korzystaniu z tych funkcjonalności Facebooka.

Podobne ułatwienie dla osób niewidomych i słabowidzących wprowadził Twitter. W zeszłym tygodniu portal umożliwił tworzenie opisów do zdjęć (limit 420 znaków). W przeciwieństwie do nowego narzędzia Facebooka, Twitter bazuje na charakterystyce dodanej przez autora fotografii. Opcja ta dostępna jest w wersji mobilnej dla systemów iOS oraz Android.

Więcej informacji oraz film na temat nowego produktu Facebooka można znaleźć na stronie Newsroomu.

 

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail