reklama
UX Poland to jedno z największych wydarzeń tematycznych w naszym kraju, obfitujące w doskonałą ideę i atmosferę. Wybór lokalizacji w Centrum Nauki Kopernik, utwierdził zgromadzonych w przekonaniu, że ta konferencja z roku na rok podwyższa poprzeczkę.
Za jedną z największych gwiazd bez wątpienia ogłoszono Jeffa Gothelfa, z którym można było wziąć w warsztatach. Warsztaty ““Lean UX in the enterprise” z nim w roli prowadzącego okazały się niezwykle inspirujące, podobnie z resztą w przypadku prelekcji Kendry Schimmel, która zaprezentowała temat: “Outsourced: The new future of your life?”. Kendra opowiadała m.in. o tym jak w praktyce powinno wyglądać oddelegowanie swoich obowiązków na obcych ludzi za pośrednictwem aplikacji mobilnych.
Z kolei Wyatt Starosta, jeden z kolejnych prelegentów, zaprezentował temat “Exposing the hidden choreography of restaurant hospitality”. Mylnie, nie chodziło wyłącznie o restauratorów, a raczej wnioski, które można przenieść do każdej branży. Ta prelekcja okazała się być tą, którą każdy powinien obejrzeć i wysłuchać. Prosta, zrozumiała i przede wszystkim przydatna prezentacja, to zdecydowanie ta, którą przygotował Starosta.
Drugiego dnia, zdecydowaną gwiazdą i jednocześnie autorem jednej z najlepszych prelekcji był Jason Ulaszek, który opowiadał o historii swojego teamu, pracującego nad Muzeum Ludobójstwa w Rwandzie. Okazało się zatem, że mówił o problemach w świecie, ale w kontekście UX. Nie sposób było się nie wzruszyć, ale również i zainspirować. Drugiego dnia swój głos zabrał również Martin Oberhäuser, który swoimi grafikami zdziałać bardzo dużo w samochodach Tesla. To dzięki niemu, słuchacze mogli dowiedzieć się, w jaki sposób Tesla przyciągnęła uwagę internetu za pomocą grafiki wkomponowanej w panel samochodu. Na scenie UX Poland pojawił się Avi Itzkovitch, poszukujący trendów w sposobach komunikacji. W czym Itzkovitch widzi potencjał? Przede wszystkim w interfejsach głosowych.
Wiele pozytywnych emocji wzbudziło też wystąpienie Andrzeja Woynarowskiego i Olgi Zawady, skupiające się wokół WOŚP oraz współpracy ze szpitalem w Olsztynie. I choć prelekcja była raczej opowieścią, to niezwykle inspirującą. Pan Andrzej opowiadał o ulepszeniach logistycznych w działaniach szpitala, a także o tym, że jego zespół działa w zupełności non-profit i nie pobiera za to żadnych pieniędzy.
Pozywtyną stroną UX Poland jest przede wszystkim podział konferencji na dwa moduły – praktyczny i teoretyczny, dzięki któremu swoje miejsce mogą tam znaleźć zarówno ci, którym zależy na strategii, jak i ci, chcący już czegoś praktycznego się nauczyć.
Patronat nad wydarzeniem objęła redakcja SocialPress.