reklama
Wiele ze zgłoszonych kampanii poruszało trudne problemy społeczne i osobiste, takie jak temat poronienia, równości płci czy bezdomności. Ponadto ponad trzy czwarte zwycięskich kampanii zawierało element wideo, co najlepiej świadczy o rosnącym znaczeniu tego formatu, szczególnie na urządzeniach mobilnych.
#MamSmakaNaMaka
Wśród wyróżnionych kampanii znalazła się kampania #MAMSMAKANAMAKA przygotowana przez McDonald’s Poland oraz agencję DDB&tribal Warszawa. Seria inteligentnych i angażujących kreacji bazuje na prostym, lecz zabawnym założeniu, że głodna osoba wszędzie widzi jedzenie. W sumie powstało ponad 50 wersji, z czego 6 najlepszych ostatecznie zostało włączonych do kampanii, która połączyła pyszne jedzenie McDonald’s z przedmiotami codziennego użytku. McDonald’s zdecydował się na odważny krok. Zrezygnował z tradycyjnego brandingu obrazów, w zamian polegając na ikonicznym charakterze swoich produktów i kreatywnym pomyśle.
Z radością przyjąłem wiadomość. Podczas naszej ponad 20-letniej współpracy z McDonald’s, zespół marketingu zawsze wykazywał się ogromną odwagą i innowacyjnością w realizacji kampanii dbając, aby marka zawsze była blisko swoich konsumentów. Decyzja o emisji dedykowanych formatów reklamowych na Instagramie, przygotowanych przez agencję DDB & Tribal, była konsekwencją strategii mediowej szczególnie nastawionej na młodych konsumentów i doskonale wpisała się w obecności marki w mediach społecznościowych, co zaowocowało udaną kontynuacją kampanii #MAMSMAKANAMAKA” – mówi Robert Plesko, dyrektor marketingu OMD Macroscope.
W konkursie Facebook Awards doceniane są kampanie marketingowe za kreatywność i efektywność w proporcji 50/50. Kampania McDonald’s #MAMSMAKANAMAKA na Instagramie właśnie taka była – tu tak samo jak w tradycyjnych mediach, wszystko zaczyna się od dobrej strategii i kończy na dopracowanej kreacji. Bardzo się cieszymy, że #MAMSMAKANAMAKA została jedną z czterech wyróżnionych kampanii w konkursie Facebook Awards i to na poziomie regionalnym! Liczymy, że w następnym etapie konkursu, na poziomie globalnym, ta jedyna kampania z Polski również zdobędzie uznanie jurorów. Trzymajcie za nas kciuki! – komentuje Małgorzata Majcher, Business Director w DDB&tribal.
814% normy
Kampania przyniosła 57-punktowy (814%) wzrost wskaźnika zapamiętywalności (ad recall) w kolejnym badaniu Nielsen Brand Effect Study. To najlepszy wynik spośród wszystkich dotychczasowych kampanii na Instagramie. Nastąpił także 11-punktowy wzrost świadomości kampanii.
Lista laureatów
Poniżej przedstawiamy listę laureatów Facebook 2016 EMEA Regional Facebook Awards (nagrodzone kampanie wezmą udział w globalnym etapie konkursu):
Facebook For Good
- #nolikesforracism – Licra, DDB Paris
- Give Mom Back Her Name – NGO, IMPACT BBDO
- KAFA (enough) Violence & Exploitation – NGO, Leo Burnett Beirut
- 365 – A brand against indifference – Comunidade Vida e Paz, Leo Burnett Lisboa
- THE VOICE OF NATURE – NOE ASSOCIATION, Marcel
- #miscourage – UK Charity, Facebook
Integrated
- Justino — Loterias y Apuestas del Estado, Leo Burnett Madrid
Best Use Of FB Platforms
- #MAMSMAKANAMAKA – McDonald’s Poland, DDB&tribal Warszawa
- KAFA (enough) Violence & Exploitation – NGO, Leo Burnett Beirut
- Saudi Women’s Online March – P&G, Leo Burnett Beirut
- #nolikesforracism – Licra, DDB Paris
Innovation
- #Whereveryouare – Zealand SE, Kemmler Kemmler GmbH
- Good Morning World – Nestle, Publicis Conseil
Small Business
- Christmas 2015 — Catsfield Christmas Tree Farm, Blackberry Public Relations
- Out of the post — Food Retail, Red Pepper Creative