reklama
Facebook rozpędza się, nabiera tempa i ciągle przyspiesza. Jego zespół pracuje nad kilkunastoma, jak nie kilkudziesięcioma nowościami, o których nie mamy nawet zielonego pojęcia. Ostatnio pisaliśmy o zmianach jakie Instagram dokonuje dla biznesowych użytkowników aplikacji. Informowaliśmy również o nowym formacie reklam, a wczoraj poświęciliśmy artykuł nowym narzędziom na Facebooku, które zwiększą sprzedaż za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Jednak Facebook nie przestaje. Dzisiaj pojawiły się kolejne nowości, o których warto napisać, dlatego też wszystkie zmiany i plany Marka Zuckerberga zebraliśmy w jeden artykuł i prezentujemy 5 nowości, o których dowiedzieliśmy się w przeciągu ostatniego tygodnia.
Czytaj więcej: Instagram zmienia się dla biznesowych użytkowników
Czytaj więcej: Nowy format reklamy na Instagramie: karuzela wideo
Czytaj więcej: Facebook zaprezentował nowe narzędzia zwiększające sprzedaż za pośrednictwem urządzeń mobilnych
W naszym miniprzewodniku o planach zmian i zmianach już wprowadzonych zawarliśmy zarówno te nowości, na temat których Mark Zuckerberg oficjalnie się wypowiedział, jak i te które zostały zauważone przez indywidualnych użytkowników i informują o nich zagraniczne media.
1. Instagram ma nowe logo
Instagram ma nowe logo, tę zmianę za pewno zauważyli jego użytkownicy na swoich telefonach komórkowych. Nie wszystkim zmiana przypadła do gustu. Jednak jak tłumaczył Ian Spalter chcieli oni pokazać ewolucję jaką przeszła ta aplikacja właśnie za pomocą zmiany jej symbolu. Ikonka, która wcześniej odwoływała się do stylu retro została zamieniona na bardziej nowoczesną i minimalistyczną. Nie tylko samo logo uległo zmianie, ale również cały wygląd aplikacji. Obecnie utrzymany jest w czarno- białej kolorystyce. Jak możemy przeczytać w dedykowanym wpisie , Ian Spalter poprosił swoich współpracowników aby z pamięci narysowali oni dotychczasowe logo Instagrama w nie więcej niż 5 sekund. Większość uczestników “eksperymentu” w swoich rysunkach zawarła charakterystyczną dla aplikacji tęczę, obiektyw oraz wizjer. Spalter uznał, że te 3 elementy są najbardziej rozpoznawalne dla logo Instagrama i postanowił z ich użyciem przekształcić ikonkę w bardziej nowoczesną wersję. Pytamy: czy w niedługim czasie możemy się spodziewać nowego logo oraz layoutu Facebooka?
2. Aplikacja “Moments” jest dostępna w Europie
Aplikacja Moment, której właścicielem jest Facebook została udostępniona dla Europejczyków. Umożliwia ona udostępnianie zdjęć wybranym użytkownikom, których kontakty zostały “zaciągnięte” z Facebooka. W aplikacji może tworzyć albumy w oparciu o lokalizację albo czas. Nie działa jednak funkcja automatycznego rozpoznawania twarzy użytkownika ponieważ Facebook musiał się ugiąć pod naciskiem Unii Europejskiej. Jak możemy się dowiedzieć z portalu Dobre Programy ingerencja w prywatność użytkowników była zbyt duża, jak na europejskie normy. Oznacza to, że oznaczenie osoby jak i przesłanie zdjęcia odbywa się wyłącznie z inicjatywy użytkownika.
3. Zdjęcia 360 stopni będą dostępne na Facebooku
Jak możemy się dowiedzieć z portalu The Verge, Facebook w nadchodzących tygodniach planuje wprowadzić zdjęcia 360 stopni. Nowy typ zdjęć ma być podobny do istniejących już nagrań wideo. Użytkownik będzie mógł tapnąć lub kliknąć kursorem (nowość ma być zarówno dostępna na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych) na fotografię i przeciągnąć ją w czterech kierunkach. Dzięki czemu zobaczy otoczenie, które normalnie nie zmieściłoby się w kadrze zwykłego aparatu.
4. Facebook pracuje nad funkcją “Discovery”
Z kolei, jak mogliśmy dowiedzieć się z portalu Mashable, Facebook aktualnie pracuje nad funkcją, która pozwoli szybciej i łatwiej znajdywać grupy osób o podobnych zainteresowaniach. Ta funkcja będzie szczególnie przydatna dla użytkowników, którzy na Facebooku szukają informacji, wsparcia i porad od innych. Jeśli wytłumaczylibyśmy to na przykładzie to Mark Zuckerberg pracuje nad nowym „miejscem na Facebooku”, o nazwie Dicovery- czy tym razem to Facebook czerpie z Instargama?- gdzie byłyby wyświetlane grupy użytkowników podzielone ze względu na tematykę. Mark Zuckerberg planuje wprowadzić 25 kategorii. Między innymi: sport, jedzenie, podróże oraz zwierzęta, a w każdej kategorii wyświetlane byłyby grupy, które cieszą się największą popularnością albo gdzie znajomy jest już jej członkiem. Niestety na razie nie mamy informacji kiedy oraz czy w ogóle nowość będzie dostępna w Polsce.
5. Facebook testuje zdjęcia zamiast emoji
Facebook pracuje również nad narzędziem, które – uwaga- będzie umożliwiało zamianę twarzy użytkownika w emoji! Brzmi super, ale niestety efekt nie jest do końca zadowalający. Jak możemy przeczytać w artykule opublikowanym na portalu Inverse, Facebooka obecnie poszukuje osób chętnych do przetestowania nowego narzędzia, które pozwala stworzyć spersonalizowane emoji. Funkcja powodowałaby zamianę tradycyjnej buźki na przykład “:)” na zdjęcie użytkownika, które pochodziłoby z jego albumu na Facebooku. Narzędzie samo dopasowywałoby ekspresję twarzy ze zdjęcia i pożądaną w tekście.