X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Zmiany w algorytmie Facebooka: zmierzy jak długo czytasz artykuł

Facebook wprowadza zmiany w swoim algorytmie. Zacznie mierzyć czas jaki użytkownik spędza na czytaniu zewnętrznych treści. Facebook zaczyna chyba rozumieć, że lajki nie są najważniejsze.

Zmiany w algorytmie Facebooka: zmierzy jak długo czytasz artykułfot. bank zdjęć shutterstock.com

W najbliższych tygodniach Facebook wprowadzi zmiany do swojego algorytmu. Nowa funkcja dodana do Edge Rank sprawdzi jak długo użytkownik czyta dany tekst i uwzględni to przy podsuwaniu mu następnych artykułów w przyszłości. Uaktualnienie dotyczy treści zewnętrznych, czyli takich, do których na Facebooku znajdziemy jedynie link prowadzący. Zasada jest prosta im dłużej czytasz artykuł, tym częściej zobaczysz podobne teksty o zbliżonej tematyce w swoim News Feedzie.

Słuchamy i reagujemy

Jak możemy dowiedzieć się z bloga Facebooka, portal jest w trakcie realizacji programu o nazwie „Feed Quality”, którego celem jest poprawa i doskonalenie News Feedu w oparciu o doświadczenia i opinie użytkowników. Z ankiet, które zostały przeprowadzone podczas badania, zespół Facebooka dowiedział się, że istnieją treści, które pomimo tego, że nie zbierają tony linków i masy udostępnień to są one ważne dla użytkownika. Na przykład artykuły o poważnej tematyce dotyczące aktualnych wydarzeń na świecie.

Jak długo czytasz artykuł?

Moshe Blank, inżynier oprogramowania Facebooka, podkreślił, algorytm zacznie liczyć czas jaki użytkownik spędził czytając dany artykuł po jego pełnym załadowaniu. Jak podał portal Social Media Today, Facebook już jakiś czas temu wprowadził zmiany, które mierzą czas spędzony na czytaniu postów i przeglądaniu zdjęć indywidualnych użytkowników. Najnowsze uaktualnienie dotyczy czasu spędzonego w artykule po kliknięciu na link w portalu. Czas spędzony na faktycznym czytaniu artykułów będzie kolejnym czynnikiem zarządzającym tekstami w News Fedzie i pozwoli lepiej dobrać treści w oparciu o zainteresowanie użytkownika.

Będzie różnorodnie

Kolejna zmiana dotyczy różnorodności treści jakie pojawiają się w News Feedzie użytkownika. Przeprowadzone badanie wykazało, że ludzie nie lubią i działa im na nerwy jak Facebook podsuwa im powtarzające się treści. Dlatego Facebook dodał nowe uaktualnienie, które pozwoli zmniejszyć częstotliwość wyświetlanie jednego wpisu

Zmiany zostaną w pełni wprowadzone w nadchodzących tygodniach.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail