reklama
Dwa dni konferencji, ponad 60 prelegentów w tym najbardziej znaczący eksperci marketingu online z kraju i ze świata, ponad 1100 uczestników i po raz pierwszy grono osób biorących udział w wydarzeniu online, przedstawiciele czołowych mediów marketingowych i biznesowych, wszystkie bilety na wydarzenie wyprzedane z miesięcznym wyprzedzeniem – to bilans zakończonego właśnie Forum IAB 2016. Była to już 10., jubileuszowa edycja tej najbardziej inspirującej konferencji e-marketingowej w Polsce.
Tegoroczne Forum IAB odbyło się 8 i 9 czerwca br. w Multikinie Złote Tarasy pod hasłem „Customer Experience. Jak tworzyć rozwiązania, które konsumenci pokochają?”. Podczas dwóch dni konferencji kilkudziesięciu ekspertów digital marketingu z polskiego rynku i z zagranicy wprowadziło uczestników w świat inspiracji, własnych przemyśleń i doświadczeń na temat trendów i działań, które zapewniają najlepsze doświadczenia klienta z marką.
Podczas pierwszego dnia Forum IAB 2016 swoimi doświadczeniami podzielili się topowi zagraniczni prelegenci oraz prelegenci, którzy zostali najlepiej ocenieni przez słuchaczy podczas ubiegłorocznej edycji wydarzenia. Keynote speakerem był futurysta i antropolog digitalu Brian Solis, który wygłosił prelekcję zatytułowaną „Customer Experience Starts with Experience Architecture”. Gośćmi specjalnymi byli prezesi amerykańskiego i europejskiego IAB: Randall Rothenberg (IAB USA) i Constantine Kamaras (IAB Europe). Uczestników inspirowali również: Nicola Mendelsohn (Facebook), Steve King (Publicis Media), Nikki Mendonça (OMD), Yuri Drabent (Isobar Polska), Krzysztof Sobieszek (Zenith) i Anna Sakowicz (SMG Polska).
W drugim dniu kilkudziesięciu prelegentów dostarczyło uczestnikom ogromną porcję wiedzy z różnych obszarów customer experience. Wystąpienia odbywały się równolegle w trzech salach, obejmując bloki tematyczne: Omnichannel, Customer Journey, Design Thinking & Innovation, Badania & Insights I Technologia w służbie użytkownika.
Po raz pierwszy na konferencji została otwarta Strefa Innowacji, w której można było sprawdzić na własnej skórze, jak działają najnowocześniejsze technologie. Uczestnicy mogli też dowiedzieć się, jakie wyzwania stawia przed firmami customer experience. Na ten temat dyskutowali w panelu „Customer Experience Driven Organization” przedstawiciele najlepiej prosperujących biznesów, którzy na co dzień odpowiadają w swoich firmach za opracowanie narzędzi i stworzenie warunków dla prowadzenia działań zapewniających klientom jak najlepsze doświadczenie z marką.
Podczas pierwszego dnia konferencji odbył się launch nowej inicjatywy IAB Polska – Creative Lab. „IAB Creative Lab to inicjatywa nastawiona na edukację osób odpowiedzialnych za kreację i realizację kampanii oraz dzielenie się wiedzą i promowanie best-practice. Zamierzamy skorzystać z zasobów i doświadczeń najlepszych agencji – zarówno polskich, jak i zagranicznych – które mają doskonałe zaplecze kreatywne. Ich przedstawiciele będą pokazywać, jak od strony kreatywnej poruszać się w świecie reklamy cyfrowej” – wyjaśnia Włodzimierz Schmidt. Prezes Zarządu IAB Polska przedstawił założenia projektu, a Rob Newlan (Director Facebook Creative Shop EMEA) przedstawił perspektywę światową kreacji w świecie cyfrowym. Polski punkt widzenia na kreację cyfrową zaprezentowali natomiast podczas panelu Creative Chairs Maciej Waligóra z DDB&tribal, Bartek Gołębiowski z agencji GONG oraz Dawid Szczepaniak z VML Poland.
O IAB Polska
IAB istnieje na polskim rynku interaktywnym, technologicznym i reklamowym od 2000 roku.
Od 2007 roku działa jako Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Wśród członków związku znajdują się m.in. największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe i agencje interaktywne.
Jednym z ważniejszych zadań stowarzyszenia jest szeroko pojęta edukacja rynku w zakresie metod wykorzystania internetu. IAB Polska ma za zadanie informować o jego potencjale reklamowym, pokazywać skuteczne rozwiązania, tworzyć i prezentować standardy jakościowe, uświadamiać klientom, czego powinni oczekiwać
od tego medium i od rynku usług internetowych oraz jakie wymagania powinni stawiać agencjom, świadczącym te usługi. Działania stowarzyszenia mają tworzyć forum prezentacji najnowszych światowych publikacji, dotyczących efektywnego wykorzystania Internetu.