reklama
Zespół Facebooka wprowadził kosmetyczne zmiany w Instant Articles. Kosmetyczne dla czytelnika, ale ważne dla reklamodawców, którzy zamieszczają reklamy natywne i czerpią z tego znaczące zyski. Polityka dotycząca zamieszczania reklam natywnych, czyli tekstów, które wyglądają jak normalny artykuł uległa zmianie w kwietniu tego roku.
Czytaj więcej: Facebook wprowadził reklamy natywne
O zmianach, które zostały już wprowadzone oraz które są dopiero w planach, Facebook poinformował na swojej stronie. W artykułach sponsorowanych pojawi się logo oraz zwiększy się możliwość konfiguracji. Facebook zaktualizował również narzędzie: Edytor Stylu.
1. Logo marki
W przypadku kiedy wydawca na łamach swojego portalu zamieszcza artykuł sponsorowany, wówczas logo marki, która jest sponsorem materiału zostanie automatycznie pobrane z jej zdjęcia profilowego na Facebooku i umieszczone obok informacji, o tym kto jest sponsorem materiału oraz daty kiedy został on zamieszczony. Funkcja ma być dostępna pod koniec czerwca tego roku.
2. Edytor stylu
Obecnie wydawcy mogą używać dostępnych narzędzi stylizujących tekst, tak aby ich reklama natywna wyróżniała się na tle pozostałych treści. Oprócz tego musi ona sprostać wymaganiom, które są stawiane ze strony Facebooka. Od przyszłego tygodnia reklamodawcy będą mieli ułatwione zadanie, bowiem Facebook zaktualizował narzędzie Edytora Stylu. Zostało ono wzbogacone o kolory, czcionki oraz spacjowanie. Edytor Stylu został również wyposażony w narzędzie, które pozwoli sprawdzić wydawcom jak będzie wyglądał ich materiał po wprowadzonych zmianach.
3. Konfiguracja
Wydawcy będą mogli dowolnie modyfikować informację o tym, kto jest autorem materiału. Facebook pozwoli im zmieniać miejsce tej informacji w artykule, a do tego modyfikować jej treści i wygląd. Funkcja działa już od kilku dni.
Jak robią to inni?
Powyżej możecie zobaczyć jak reklamy natywne udostępniane są przez dwóch wiodących wydawców – The Atlantic oraz The Washington Post. Zmiany dostarczą wydawcom szeroką gamę narzędzi, za pomocą których będą oni mogli dostarczyć interesujący dla czytelnika content. Jak możemy przeczytać na stronie Facebooka, dochód z kampanii natywnych stanowi aż 60% dochodu ze wszystkich reklam, które zamieszcza The Atlantic.