reklama
Otwieramy Facebooka i “scrollujemy”. Tylko od czasu do czasu jakaś informacja przyciągnie naszą uwagę na tyle, że zostawimy “lajka”. Jeszcze rzadziej napotkamy posta wartego komentarza, a wyjątkowo rzadko decydujemy się, aby coś udostępnić. Jak zatem zachęcić użytkowników Facebooka do dzielenia się opublikowanymi informacjami?
Przycisk, który wiele znaczy
Co motywuje użytkowników, aby udostępniać content, który publikowany jest na Facebooku? Grupa Fractl przeprowadziła badanie. Przepytali oni 2000 użytkowników Facebooka, aby zrozumieć co powoduje, że klikają oni w magiczny przycisk – „Udostępnij”.
Co udostępniamy?
Badania pokazało, że udostępniamy informacje ze względu na naszych znajomych – albo udostępniamy posty, które nasi znajomi uznają za interesujące i ciekawe (48%) albo za przydatne (11%). Ankietowani równie często odpowiadali, że za pomocą udostępnionej wiadomości chcą poinformować znajomych, że jest coś dla nich ważne (17%) albo po prostu chcą wzbudzić w nich emocje (13%).
Dlaczego udostępniamy?
53% badanych stwierdziło, iż zdanie, że udostępniam opublikowany post na Facebooku ponieważ chcę poczuć się bliżej znajomych jest prawdziwe. Z kolei 22% ankietowanych ma do tego neutralny stosunek.
Kto najczęściej udostępnia?
Raport pokazał, że płeć decyduje o tym, jak często i dlaczego udostępniamy czyjeś wpisy. Kobiety o 26% częściej udostępniają content w porównaniu z mężczyznami. Kobiety również częściej wskazywały, że udostępniają posty ponieważ czują, że zbliża ich to ze znajomymi, za ich pomocą chcą przekazać co jest dla nich ważne oraz chcą wzbudzić emocje. Z kolei ankietowani mężczyźni częściej niż kobiety za pomocą udostępnień chcą znajomych do czegoś przekonać.
Czego NIE udostępniamy?
Użytkownicy Facebooka nie udostępniają wiadomość kontrowersyjnych. Co piąty ankietowany zgodził się ze stwierdzeniem, że unika publikowania tego typu postów.