reklama
Wczoraj pisaliśmy o zapowiedzi Facebooka, który będzie wyświetlał reklamy nawet użytkownikom, którzy korzystają z rozszerzeń blokujących. Nie musieliśmy długo czekać, a pojawiła się nowa informacja. Na swoim oficjalnym blogu, Adblock Plus poinformował, że znalazł on rozwiązanie przeciwko mechanizmowi Facebooka.
1:1
Rzecznika Adblocka Plus, Ben Williams, ogłosił, że powstał nowy filtr, który pozwala blokować reklamy na Facebooku. Użytkownicy, którzy chcą skorzystać z najnowszej wersji rozszerzenia muszą aktualizować swoje filtry. Mogą to zrobić w ustawieniach rozszerzeń przeglądarki. Istnieje również możliwość ręcznego dodania filtru przy użyciu tego kodu: facebook.com##DIV[id^=”substream_”] ._5jmm[data-dedupekey][data-cursor][data-xt][data-xt-vimpr=”1″][data-ftr=”1″][data-fte=”1″].
Nie działa idealnie
Szybkość reakcji robi wrażenie, ale okazuje się, że nowe filtry nie działają idealnie. Amerykański portal TechCrunch postanowił skontaktować się z przedstawicielem Facebooka i zapytać go o najnowszą aktualizację Adblocka.
Jesteśmy rozczarowani, że firmy odpowiedzialne za blokowanie reklam karzą przy tym ludzi, gdyż najnowsze rozwiązania nie blokują tylko reklam, ale również wpisy od znajomych i polubionych stron. To nie jest dobre dla użytkowników Facebooka, dlatego planujemy rozwiązać ten problem.
Jak słusznie zauważył portal Dziennik Internautów. Biznes i Prawo. Adblock jest na straconej pozycji w tej rozgrywce. Przede wszystkim dlatego, że będzie on musiał częściej wzywać swoich użytkowników do aktualizowania filtrów, a przecież nie każdemu będzie chciało się to wciąż robić. Warto jeszcze dodać, że użytkownicy Facebooka nie muszą robić nic by reklamy wróciły.