reklama
W zeszłym tygodniu pisaliśmy o tym “Kto jest fanem Natalii Siwiec na Facebooku?”. Wcześniej przybliżyliśmy profile fanów Magdy Gessler i Joanny Krupy. Przyszedł czas na kolejną gwiazdę – MaRinę Łuczenko-Szczesną. Czy jej fanami są mężczyźni? Jak grupa wiekowa jest zainteresowana jej profilem w mediach społecznościowych? Kogo jeszcze obserwują fani MaRiny? Przekonajcie się sami!
Struktura demograficzna
Fanami Joanny Krupy oraz Natalii Siwiec w większości byli mężczyźni. W przypadku Mariny jest nieco inaczej, ponieważ przeważają jednak kobiety. Stanowią one 58% fanów. Prawie jedną czwartą i tym samym największą grupę obserwatorów stanowią kobiety w wieku 25-34 lat – jest to 22,4% wszystkich zainteresowanych profilem MaRiny. Niewiele mniej, bo 21%, stanowią mężczyźni w tym samym przedziale wiekowym. Większe rozróżnienie widoczne jest przy innych pułapach wiekowych, na przykład dla przedziału 18-24 lat kobiety to 15,1%, a ponad połowa mniej – 7,1% to mężczyźni.
Zainteresowania użytkowników
Na wykresie „współaktywności” lista sortowana jest po bezwzględnej licznie wspólnych zaangażowanych. Wykres według bezwzględnej liczby zaangażowanych pokazuje fanpejdże, na których angażowała się największa liczba użytkowników MaRiny. Zwykle stanowią oni niewielki procent wszystkich użytkowników takich stron – stąd trudno powiedzieć, żeby były one w jakiś sposób podobne. Po prostu są masowe i z samego rachunku prawdopodobieństwa wynika, że jakaś część użytkowników każdej strony będzie się na nich angażować (im mniejsze współzaangażowanie na takich profilach tym stronę możemy uznać za bardziej hermetyczną).
Podobne profile
Aby lepiej zrozumieć, gdzie angażują się fani MaRiny należy przyjrzeć się kolejnemu wykresowi. Na wykresie podobieństwa lista sortowana jest po procencie, który wyrażony jest jako stosunek wspólnej liczby zaangażowanych do wszystkich zaangażowanych na danym profilu. Pokazuje on strony, których znaczna część użytkowników angażowała się również na profilu MaRiny. Oznacza to, że jeśli lubisz fanpage Krzysztof Adamek Photography to najprawdopodobniej jesteś również fanem Łuczenko-Szczęsnej, bowiem wyniki zawsze pokazują strony albo bardzo podobne w treści silnie powiązane ze stroną, która nas interesuje.
Badanie zainteresowań
Firma Sotrender bada m.in zainteresowań profilami marek, jak i influencerów. Dzięki analizie danych z Facebooka, zespół Sotrendera jest w stanie wskazać profile, gdzie angażują się fani marki albo zweryfikować pomysł podjęcia współpracy ze znanym internetowym influencerem. Więcej informacji o tej metodzie badania znajdziecie na firmowym blogu.