reklama
Od jakiegoś czasu razem z zespołem Sotrendera analizujemy profile znanych osób na Facebooku. Tydzień temu zastanawialiśmy się kto jest fanem Ewy Chodakowskiej. Nadszedł czas na kolejną osobowość w kategorii sport – piłkarza Roberta Lewandowskiego. Kto śledzi jego działania w mediach społecznościowych? Czy fanami napastnika są głównie mężczyźni? Jaka grupa wiekowa interesuje się profilem Lewego? Zobaczcie sami!
Struktura demograficzna
Profilem Roberta Lewandowskiego na Facebooku interesują się głównie kobiety – największą grupę, bo blisko 30 procent, stanowią Panie w wieku 25-34 lata. Nie co mniejszą, ale wciąż znaczną grupę, stanowią kobiety w przedziale 18-24 lat, a w dalszej kolejności w wieku 35-44 lata. Mężczyźni to zaledwie 25 procent obserwatorów Lewego na portalu społecznościowym. Największa grupa to Panowie w wieku 18-24 lata.
Zainteresowania użytkowników
Na wykresie „współaktywności” lista sortowana jest po bezwzględnej licznie wspólnych zaangażowanych. Wykres według bezwzględnej liczby zaangażowanych pokazuje fanpejdże, na których angażowała się największa liczba użytkowników Roberta Lewandowskiego. Zwykle stanowią oni niewielki procent wszystkich użytkowników takich stron – stąd trudno powiedzieć, żeby były one w jakiś sposób podobne. Po prostu są masowe i z samego rachunku prawdopodobieństwa wynika, że jakaś część użytkowników każdej strony będzie się na nich angażować (im mniejsze współzaangażowanie na takich profilach tym stronę możemy uznać za bardziej hermetyczną).
Podobne profile
Dla lepszego zrozumienia tego, gdzie angażują się fani Roberta Lewandowskiego należy przyjrzeć się wykresowi zainteresowania użytkowników. Na wykresie podobieństwa lista sortowana jest po procencie, który wyrażony jest jako stosunek wspólnej liczby zaangażowanych do wszystkich zaangażowanych na danym profilu. Pokazuje on strony, których znaczna część użytkowników angażowała się również na profilu Lewandowskiego. Oznacza to, że jeśli lubisz fanpage Kuby Błaszczykowskiego i Łukasza Piszczka to najprawdopodobniej jesteś również fanem Lewandowskiego, bowiem wyniki zawsze pokazują strony albo bardzo podobne w treści silnie powiązane ze stroną, która nas interesuje.
Badanie zainteresowań
Firma Sotrender bada m.in zainteresowań profilami marek, jak i influencerów. Dzięki analizie danych z Facebooka, zespół Sotrendera jest w stanie wskazać profile, gdzie angażują się fani marki albo zweryfikować pomysł podjęcia współpracy ze znanym internetowym influencerem. Więcej informacji o tej metodzie badania znajdziecie na firmowym blogu.