reklama
Urządzenia mobilne zmieniły sposób w jaki dokonujemy zakupu. Przeglądamy produkty oczekując na stolik w restauracji, w trakcie jazdy komunikacją, porównujemy ceny w internecie będąc w sklepie, by dowiedzieć się co jest lepszym rozwiązaniem. Ponad 84 procent użytkowników smartfonów w Stanach Zjednoczonych przegląda, wyszukuje i porównuje przedmioty za pomocą aplikacji mobilnej. Nie zawsze jednak dotarcie do informacji o produkcie jest proste. Dlatego z pomocą przychodzi Instagram, który ułatwi użytkownikom zakup produktów przeglądanych w aplikacji.
Od przyszłego tygodnia Instagram będzie testował nową funkcję, która umożliwi pozyskanie informacji na temat wyświetlanego przedmiotu wewnątrz postu. 20 amerykańskich marek, takich jak Kate Spade, JackThreads i Warby Parker, będzie publikować posty ułatwiające Instagrammersom obejrzenie, poznanie interesującego nas przedmiotu i rozważenie jego zakupu interesującego.
Kate Spade from Instagram for Business on Vimeo.
Po dotknięciu postu w lewym, dolnym rogu zdjęcia pojawi się ikona – kliknij by wyświetlić produkt. Na produktach pojawią się tagi wraz z cenami dla nawet pięciu produktów znajdujących się na zdjęciu. Po wybraniu znacznika zobaczymy szczegółowy widok i opis przedmiotu. Funkcjonalność ta ma dostarczyć użytkownikom informacje na temat interesującego go produktu bez konieczności wchodzenia w inne aplikacje. Jeśli zdecyduje się on na zakup i skorzysta z opcji “Kup teraz” zostanie przeniesiony bezpośrednio na stronę internetową, gdzie sfinalizuje transakcję.
Nowa funkcja jest obecnie dostępna tylko w Stanach Zjednoczonych, na urządzenia z systemem iOS, ale w zależności od rekomendacji użytkowników, prezentacji produktów i zapisywania zawartości, usługa będzie wprowadzana dla innych miejsc.