![Funkcja Messenger Day dostępna już na całym świecie. Czy powtórzy sukces Instagram Stories? Funkcja Messenger Day dostępna już na całym świecie. Czy powtórzy sukces Instagram Stories?](https://socialpress.pl/wp-content/themes/stylebook/timthumb.php?src=https%3A%2F%2Fsocialpress.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2Fnewsroom-cover.jpg&q=90&w=795&zc=1)
reklama
Pod koniec września ubiegłego roku pisaliśmy o wprowadzeniu nowej funkcji Messenger Day. Polacy testowali jako pierwsi. Między innymi to, czy spodoba nam się ten sposób komunikacji miało być jednym z czynników decydującym o wprowadzeniu opcji w innych krajach. Jak widać spotkała się ona z zainteresowaniem, ponieważ Facebook opublikował dziś informację o jej oficjalnym wprowadzeniu na skalę globalną. Funkcja Messenger Day została użyta już przez miliony użytkowników, którzy pokazali w ten sposób jak spędzają swój dzień czy to, jak się czują. Pozwala ona na udostępnianie zdjęć i filmów dla wszystkich znajomych, będących użytkownikami komunikatora. Jednogłośnie okrzyknięto, że jest bardzo zbliżona do Snapchat Stories. Dlaczego?
![fot. newsroom.fb.com](https://socialpress.pl/wp-content/uploads/2017/03/newsroom-post-22-2.jpg)
fot. newsroom.fb.com
Jak działa Messenger Day?
Dla tych, którzy nie mieli okazji lub nie zdążyli przekonać siÄ™ o wadach i zaletach funkcji, przypomnijmy w jaki sposób dziaÅ‚a. Messenger Day, czyli dla polskich użytkowników “Mój dzieÅ„”, umożliwia dodawanie zdjęć, które podobnie jak w aplikacji z duszkiem, znikajÄ… po upÅ‚ywie 24 godzin. Aby rozpocząć jej użytkowanie przede wszystkim ważne, aby upewnić siÄ™, że posiadamy najnowszÄ… wersjÄ™ aplikacji – w przypadku mieszkaÅ„ców Polski, którzy od kilku miesiÄ™cy mieli możliwość skorzystania z tej opcji istnieje duże prawdopodobieÅ„stwo, że znaczna wiÄ™kszość zdążyÅ‚a już kilka razy zaktualizować aplikacjÄ™.
ZdjÄ™cia i filmy możemy udostÄ™pnić na dwa sposoby. Pierwszy to klikniÄ™cie w widoczne po otworzeniu Messengera podÅ›wietlone kółeczko , a drugi to widoczna powyżej konwersacji opcja “Dodaj do swojego dnia”. Możemy edytować treÅ›ci dodajÄ…c emotikonÄ™, napis lub po prostu rysujÄ…c. W przypadku udostÄ™pnienia w sekcji “Mój DzieÅ„” mamy możliwość wykluczenia wybranych osób tak, aby nie widziaÅ‚y naszych treÅ›ci (Dotknij ikonyÂ
 -> Dotknij opcji Mój dzieÅ„ -> Dotknij pozycji Wszyscy oprócz -> OkreÅ›l, kto nie może zobaczyć Twojego dnia) lub wskazania tylko tych grupy i znajomych, którzy bÄ™dÄ… mieli w nie wglÄ…d (Dotknij ikonyÂ
 -> Dotknij opcji Mój dzień -> Dotknij pozycji Ustawienie niestandardowe -> Określ, kto może zobaczyć Twój dzień). Po dodaniu multimediów będą one widoczne powyżej konwersacji na Messengerze, a my będziemy mogli sprawdzić, kto je przegląda.
Innym sposobem na dodanie treÅ›ci do sekcji “Mój dzieÅ„”, który dziaÅ‚a z poziomu konwersacji, jest wybranie wysÅ‚anych przez nas treÅ›ci multimedialnych bezpoÅ›rednio z okna rozmowy. KlikajÄ…c na wysÅ‚ane zdjÄ™cie lub wideo zobaczymy opcjÄ™ “przeÅ›lij”, a w dalszej części “dodaj do Mój dzieÅ„”.
Niektórych użytkowników może drażnić podgląd aparatu w komunikatorze, ale możliwe jest jego usunięcie. Obraz nie jest rejestrowany dopóki nie wykonamy zdjęcia lub nie włączymy nagrywania filmu. Aby go wyłączyć należy wybrać ikonę z naszym zdjęciem profilowym w lewym górnym rogu ekranu, następnie pozycję Zdjęcia, filmy i ikony emoji i zmienić przełącznik Kamera na żywo.
Popularność na miarę Instagram Stories?
Od dziÅ› z funkcji mogÄ… korzystać wszyscy posiadacze Messengera na iOS i Android na caÅ‚ym Å›wiecie. Czy powtórzy ona sukces Instagrama? Przypomnijmu, że Stories zostaÅ‚o przyjÄ™ta dość sceptycznie, traktowano je jako kopiÄ™ aplikacji z duszkiem, a obecnie mówi siÄ™ o przenoszeniu siÄ™ ze Snapchata wÅ‚aÅ›nie na Instagram Stories, które w ciÄ…gu 25 tygodni zdobyÅ‚o 150 milionów użytkowników dziennie. Jak donosi TechCrunch, jest to podobna liczba jakÄ… Snapchat osiÄ…gnÄ…Å‚ w okolicach czerwcu 2016 roku. Czytamy też, że od sierpnia do wrzeÅ›nia ubiegÅ‚ego roku liczba unikalnych widzów aplikacji zmniejszyÅ‚a siÄ™ o 40 procent. Pojawia się również przykÅ‚ad Hanny Stocking, modelki i osobowoÅ›ci internetowej, którÄ… obserwuje na Instagramie 5,3 miliona użytkowników. W przedziale sierpieÅ„ 2016 – styczeÅ„ 2017 liczba jej wyÅ›wietleÅ„ na Snapchacie spadÅ‚a z 150 tysiÄ™cy na 90 tysiÄ™cy. Co ciekawe, w tym samym czasie liczba jej fanów na innych platformach takich jak YouTube czy Instagram wzrosÅ‚a z 1,2 miliona na 4,3 miliony.
Wielu korzystajÄ…cych z aplikacji influencerów, publikuje treÅ›ci jednoczeÅ›nie na obu platformach. ChcÄ… oni trafić do jak najwiÄ™kszej rzeszy odbiorców, a obecnie wydaje siÄ™, że sÄ… oni jeszcze w fazie rozproszenia pomiÄ™dzy tymi dwoma aplikacjami. Instagram zyskuje faktem, że wielu użytkowników korzystaÅ‚o z niego już wczeÅ›niej i nie muszÄ… oni tworzyć dodatkowego konta czy opuszczać aplikacji, by poÅ‚Ä…czyć dodawanie zdjęć “na staÅ‚e” i sekcjÄ™ Stories, z której treÅ›ci znikajÄ… po upÅ‚ywie doby. Teraz do tego duetu potencjalnie doÅ‚Ä…czyÅ‚ Messenger, ale trudno jednoznacznie okreÅ›lić jego potencjaÅ‚ marketingowy. Widok treÅ›ci w obrÄ™bie komunikatora publikowanych przez osoby, które sÄ… naszymi znajomymi utrudnia liderom opinii dostanie siÄ™ do szerszej grupy odbiorów. Messenger Day zyskuje na umiejscowieniu w komunikatorze, z którego codziennie korzysta wiÄ™kszość użytkowników internetu, ale wydaje siÄ™ przy tym być opcjÄ… bardziej użytecznÄ… do komunikacja wewnÄ™trznej, pozwalajÄ…cÄ… na oglÄ…danie treÅ›ci osób, których profili nie obserwujemy w social media, a którzy sÄ… w gronie naszych znajomych na Facebooku. Czy taka opcja siÄ™ sprawdzi? Czy i jak wykorzystajÄ… jÄ… zagraniczni influencerzy? Z pewnoÅ›ciÄ… już wkrótce pojawiÄ… siÄ™ pierwsze statystyki na temat ogólnego użytkowania i wówczas przekonamy siÄ™, czy internauci pokochali Messenger Day.