reklama
Pierwszy kwietnia to obchodzony w wielu krajach dzień żartów. Szczególnie wtedy, bez obaw o konsekwencje, ludzie wprowadzają innych w błąd, tworzą zmyślone historie i próbują nabrać znajomych oraz rodzinę. Obecnie dzień ten jest upatrywany pozytywnie i nie brakuje tego typu humorystycznych działań ze strony firm i marek. Wręcz ryzykowne jest publikowanie prawdziwych informacji, ponieważ nie ma pewności, że zostaną potraktowane poważne, a ich przekaz jest zaburzony ze względu na aurę towarzyszącą temu dniu. Przedstawiamy 15 przykładów najciekawszych według nas postów i żartów marek, które przygotowały z okazji prima aprilis.
Snapchat
Zacznijmy od Snapchata, który w ramach psikusa postanowił dodać filtr… jak widok okna Instagrama. W dniu wczorajszym, po zrobieniu zdjęcia za pomocą aplikacji, użytkownicy przesuwając palcem w lewo lub prawo mieli do wyboru filtr wyglądający niczym pogląd wpisu na Instagramie. Zdjęcie zostało wykadrowane na kwadratowo i pojawiała się biała ramka, gdzie zamiast Instagrama widniała nazwa Snapchat. Możemy przypuszczać, że to mały przytyk w stronę Facebooka, który dotąd intensywnie inspirował się aplikacją.
Allegro
Allegro także przygotowało niespodziankę dla swoich użytkowników. Po wejściu na stronę serwisu pojawiał się komunikat o tym, że nadchodzi jej nowy wygląd oraz opcja “Zobacz”. Po kliknięciu przenoszono nas na stronę z pierwotnym wyglądem portalu, na której można było znaleźć m.in kultowe Tamagotchi czy Nokię 3310.
Pornhub
Pornograficzny serwis internetowy umożliwiający oglądanie i dodawanie amatorskich filmików ponownie wkręcił swoich użytkowników. W ubiegłym roku w przy okazji prima aprilis zamieniono nazwę na Cornhub, a w serwisie zamiast miniatur filmów pojawiły się różnego typu zdjęcia kukurydzy. Tegoroczny żart mógł poważnie zestresować niejednego użytkownika, ponieważ na stronie pojawiała się informacja z podziękowaniem za udostępnienie wideo i komunikatem, że teraz Pornhub automatycznie udostępnia je na naszych profilach w mediach społecznościowych.
McLaren
McLaren Automotive, spółka zajmująca się projektowanie i produkcją samochodów opartych na Formule 1, zaprezentowała wczoraj nowy model McLarena 570GT z… ptasimi piórami.
BMW
Firma BMW także zdecydowała się na ogłoszenie nowej, limitowanej edycji samochodu. BMW Unicorn Parts, czyli auto przypominające jednorożca to pomysł marki na uczczenie dnia żartu.
Żywiec
Profil Żywiec ponownie zebrał wyrazy podziwu od obserwujących. Udostępniono grafikę standardowo wpisującą się w styl komunikacji profilu, o treści “Nie pora na żart. Pora na Ż.”. Użytkownicy przyjęli ją z entuzjazmem, a marka wykorzystała potencjał wczorajszego dnia w nieco odmienny sposób niż większość firm.
McDonald’s
Z okazji 1 kwietnia McDonald’s postanowił zaprezentować nową kanapkę dla miłośników azjatyckich smaków i sushi – Sushi Mac. Bułkę miałby zastępować ryż, a w środku znalazłby się łosoś i wasabi. Wielu użytkowników żałuje, że to tylko żart i zapewnia, że kanapka byłaby bardzo smaczna.
Yes
Firma jubilerska Yes w ramach żartu zaprezentowała wczoraj najnowszą kolekcję Coaching Collection, która zachęca do wizualizacji swoich marzeń i została stworzona przy współpracy z największym guru polskiego coachingu, czyli jak można się domyślać z propozycji napisów na biżuterii, z Łukaszem Jakóbiakiem. Na chokerach z kolekcji znajdują się napisy “Negocjuję z polipem”, “Jadę do Ellen”, “Jestem zwycięzcą”, “Opuszczam strefę komfortu” czy “Otwieram się na sukces”.
Green Caffè Nero
Sieć kawiarni Green Caffè Nero opublikowała wideo, w którym pokazuje, co zrobić, by ich kawa była jeszcze bardziej… aromatyczna. Cebula Latte to propozycja firmy dla prawdziwych smakoszy kawy.
home&you
Sieć sklepów z wyposażeniem wnętrz, home&you, postanowiła wkręcić użytkowników, że już wkrótce, po 10 latach istnienia, podjęto przełomową decyzję o zmianie nazwy na polską. Brzmiałaby ona wówczas “dom&ty”. Zaprezentowano w tym celu nawet “nowe” logo w wersji polskojęzycznej. Aby nie pozostawić wątpliwości, oficjalnie poinformowano dziś, że to tylko żart.
IKEA
Z kolei IKEA poinformowała o organizacji wystawy mebli marki… na Wawelu. Pojawiły się rzekomo w królewskich komnatach, ale jak zaznaczono we wpisie, niestety firma nie otrzymała pozwolenia na serwowanie hot-dogów, z których także słynie.
Lidl
Lidl Polska udostępnił na Facebooku prostą grafikę z interesującą promocją. Zero procent, zero złotych, prima aprilis. Użytkownicy portalu chętnie dyskutowali na temat przecen w sieci sklepów oraz tego, czy jest coś “za darmo”.
Parmount Channel
Kanał Parmount Channel postanowił w dniu wczorajszym nieco ujednolicić program telewizyjny i prezentować film “Dzień świstaka” przez… cały dzień. Rozpisano jego godziny emisji bezpośrednio po sobie. Widzowie z pewnością mieli poważny dylemat co tak naprawdę znajdzie się w programie.
Vifon
Firma Vifon wprowadziła wczoraj nowy smak zupki chińskiej. Kurczak z Albanii to nowa propozycja dla fanów dań instant. Nie trudno domyślić się, że w ten sposób marka chciała nawiązać do polskiego rapera Popka.
ALLNUTRITION
Producent suplementów diety dla osób aktywnych fizycznie przedstawił najnowszy produkt – Spalacz tłuszczu w plastrach. Przyklejenie ich gwarantuje spalenie tłuszczu w wybranych miejscu i dostosowanie sylwetki do naszych potrzeb, bez wysiłku.
Wyżej wspomniane marki w ciekawy sposób wykorzystały potencjał 1 kwietnia. W obliczu walki z fake newsami, wyjątkowo w tym dniu, mogły opublikować żartobliwe, niezgodne z prawdą treści bez konsekwencji i ubytku na ich wizerunku. Pozostaje nam mieć nadzieję, że mimo wszystko to jednak wyłącznie prima aprilis będzie dniem, w którym w sieci znajdziemy wiele informacji mijających z rzeczywistością, a te docierające do nas każdego dnia będą rzetelnie sprawdzone i nie wprowadzą nas w błąd.
- Agnieszka Zyśk
- Marcin