reklama
Pod koniec marca pisaliśmy o tym, że Instagram na już milion reklamodawców i aż 8 milionów firm posiada swoje konta w aplikacji. Liczby te to znaczny wzrost w stosunku do roku poprzedniego, co oznacza, że tempo przyrostu użytkowników jest bardzo duże. Duża liczba profili powoduje, że treści, aby zostały zauważone i przyciągnęły uwagę, powinny wyróżniać się na tle innych. Co możemy zrobić, by tak było? Przedstawiamy trzy sposobów i powiązane z nimi narzędzia, dzięki którym Twój profil zaangażuje użytkowników i sprawi, że pozostaną z Tobą na dłużej.
Wykorzystaj potencjał albumów
Niedawno wprowadzona możliwość tworzenia albumów składających się z nawet 10 zdjęć i filmów to ciekawe rozwiązanie, które nie powoduje foto/wideo spamu w Aktualnościach, pozwalając jednocześnie do dodanie wielu treści przy zachowaniu ich spójności. Każde multimedium możemy edytować osobno lub też zdecydować się na zbiorczy filtr. Tego typy posty będą oznaczone ikoną albumu, a po ich otworzeniu zobaczymy na dole kropki, które będą jednocześnie informacją z ilu zdjęć lub filmów składa się dany album. Taki sposób zamieszczenia zdjęć i filmików w formie karuzeli możemy wykorzystać do dodania fotorelacji z wydarzenia/podróży, prezentacji kolekcji ubrań czy biżuterii, tutoriali makijażowych, wszelkiego rodzaju DIY, zestawów ćwiczeń fitness czy przepisów.
Postaw na krótkie wideo
Wideo to format, który lubimy m.in ze względu na szybkość i efektywność jego przyswajania. Treściwy instruktaż jest dla nas znacznie przyjemniejszy niż czytanie stron tekstu z wytłumaczeniem poszczególnych etapów działania. Dotyczy to na przykład przepisów – znacznie łatwiej jest nam przygotować danie, gdy widzimy sposób pokrojenia poszczególnych składników czy ułożenia ich w naczyniu. Dlatego dodanie na Instagrama krótkiego nagrania ze wskazówkami jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Sukces tego typu formy można zaobserwować na profilu blogerki kulinarnej kwestiasmaku.com. Fani przyjęli nagrania przepisów z entuzjazmem i proszą o więcej. Przydatne w tworzeniu tego typu materiałów będą takie aplikacje jak na przykład Hyperlapse czy nowość od Apple – Clips, która pozwala na dodawanie napisów za pomocą dyktowania. Przy wszelkich tego typu treściach warto pamiętać o napisach, gdyż nie zawsze możemy odtworzyć dźwięk w filmiku i wówczas pojawiający się tekst będzie niezbędny do rozumienia treści wpisu. W kontekście krótkich treści można skorzystać z Boomerangu, aplikacji od Instagrama, który tworzy kilkusekundowe, zapętlone animacje.
Zabaw się układem zdjęć
Jeżeli chcesz, aby już na pierwszy rzut oka Twój profil wyglądał ciekawie i chciałbyś w ciekawy sposób zaprezentować wybrane zdjęcie, możesz skorzystać z aplikacji Panols, Tile Pic czy Giant Square, które umożliwiają dodawanie panoram i podzielą zdjęcie na kilka części. Gdy użytkownik wejdzie na nasz profil zobaczy dużą, spójną grafikę lub też materiały dodane w wybranej przez nas konfiguracji, na przykład przypominającej układankę. W przypadku, gdy chcielibyśmy w jednym zdjęciu “zamknąć” kilka mniejszych mamy do dyspozycji Layout, oryginalną aplikację od Instagrama, dzięki której skleimy w całość nawet 9 zdjęć.
Korzystanie z tego typu rozwiązań na Instagramie może okazać się bardzo pomocne w budowaniu zaangażowanej społeczności. Obecnie dodawanie statycznych, stonowanych zdjęć nie wystarcza. Nasze Aktualności każdego dnia zalewa fala nowości, dlatego dobrze jest znaleźć sposób na tworzenie treści, który polubią nasi odbiorcy i przyciągnie nowych fanów. Wyżej wymienione rozwiązania będą w tym na pewno pomocne.