reklama
Instagram to aplikacja, która ujrzała światło dzienne w 2010 roku i którą pokochały miliony użytkowników. Za jej stworzenie jest odpowiedzialny głównie Kevin Systrom. Początkowo dostępna tylko dla urządzeń z systemem iOS, zyskała już w ciągu dwóch miesięcy milion użytkownikow, a w 2012 roku wprowadzono ją na Androida, co było ogromnym sukcesem. Instagram służył najpierw głównie do dzielenia się kwadratowymi, zedytowanymi zdjęciami, dwa lata po debiucie aplikacji dołączono do tego format wideo, a w 2015 roku prostokątne wersje zdjęć. Od ubiegłego roku możemy korzystać z funkcji Stories, a kilkanaście dni temu dodano możliwość tworzenia albumów, która może ograniczyć zdjęciowy spam. Te i wiele innych możlwości sprawiły, że Instagram przestał być aplikacją tylko dla indywidualnych użytkowników i formą rozrwki, a stał się platformą komunikacji marek. Dlaczego? Przestawiamy kilka danych z infografiki przygotowanej przez Gramlike, która pojawiła się na Buzzplant pokazujących dlaczego Twoja firma powinna posiadać profil na Instagramie.
Wzrost liczby użytkowników i zaangażowania
Z Instagrama każdego dnia korzysta 400 milionów aktywnych użytkowników, a miesięcznie więcej niż 600 milionów. Ponadto, przyjętej początkowo z nutą sceptycyzmu funkcji Stories używa każdego dnia imponująca liczba 150 milionów aktywnych użytkowników. W aplikacji pojawia się codziennie 100 milionów postów, a my pozostawiamy 4,2 miliarda lajków do publikowanych treści. Od początku istnienia opublikowano ponad 40 miliardów zdjęć, co mogłoby oznaczać, że każdy mieszkaniec globu opublikował zdjęcie na Intagramie około pięć razy.
Popularność wśród obu płci
Użytkowanie z aplikacji przez kobiety i mężczyzn jest na podobnym poziomie – 51 procent Panów i 49 procent Pań posiada tam swój profil. Z aplikacji korzystają raczej osoby młode i w średnim wieku, gdyż 90 procent instagrammersów to osoby poniżej 35 roku życia. Ponadto, więcej niż 60 procent użytkowników loguje się do aplikacji każdego dnia – przeciętny użytkownik spędza na korzystaniu z niej średnio 25 minut. Okazuje się także, że 33 procent użytkowników internetu, a więc co trzeci internauta korzysta z Instagrama, a aż 80 procent z nich zamieszkuje Stany Zjednoczone.
Rozwój profili marek i influencer marketingu
Jak wynika z badań, 90 procent marek z TOP 100 na świecie używa Instagrama. Największe marki to Nike, Adidas, Louis Vuitton, Gucci, Starbucks oraz GoPro. 60 procent topowych marek używa zgodnych filtrów i postuje blisko pięć razy w tygodniu. Istotną daną jest informacja, że wpisy z lokalizacją wykazują o 79 procent większe zaangażowanie niż te bez, a te zarówno z lokalizacją jak i hashtagiem, nawet większe.
Instagram to także doskonałe narzędzie dla influencerów – już co czwarty lider opinii zadeklarował, że Instagram to najlepsza platforma dla influncer marketingu. Z danych wynika, że Instagram angażuje 10 razy bardzej niż Facebook, 54 razy bardziej niż Pinterest i 84 razy bardziej niż Twitter. Jednak co chyba najważniejsze z perspektywy profilu firmy, już 53 procent instagrammersów obserwuje swoje ulubione marki. Jest zatem bardzo duża szansa, że trafimy do grona obserwowanych naszej grupy docelowej.
Lepszy odbiór treści wizualnych
Uzasadnienie dla korzystania z Instagrama można odnaleźć także w nauce. Nasz mózg przyswaja obrazy 60 tysięcy razy szybciej niż tekst, a 90 procent informacji do niego wysyłanych to treści wizualne. Dlatego ta forma komunikacji jest dla nas znacznie ławiejsza w odbiorze. Nic dziwnego, bowiem aż 93 procent ludzkiej komunikacji jest wizualna, a 40 procent ludzi postrzega informacje przedstawione graficznie lepiej niż zwykły tekst. Znacznie prostsze jest także ich zapamiętanie – 80 procent tego, co zostaje w naszej pamięci to to, co zobaczyliśmy, zaledwie 20 procent to, co przeczytaliśmy, a tylko 10 procent to, co usłyszeliśmy.
Przedstawione dane są dowodem na to, że Instagram gromadzi wokół siebie dużą społeczność otwartą na rozmaite aktywności i treści wizualne. W aplikacji nie brakuje także miejsca dla marek, które coraz chętniej z niej korzystają i rozwijają swoje profile. Różne możliwości uatrakcyjniania treści oficjalnymi narzędziami takimi jak Boomerang, Layout czy funkcja albumów powodują, że możemy dopasować nasz tematyczny content do specyfiki Instagrama. Udostępnianie zlepek zdjęć, gifów, krótkich filmów instruktażowych czy albumów z kolekcjami nie jest już problemem. Dlatego wydaje się, że większość marek bez problemu odnajdzie swoje miejsce w już nie takim małym instagramowym świecie.
Więcej danych w oryginalnej infografice.