X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

20% globalnych budżetów reklamowych trafia do Google i Facebooka

Jak wynika z raportu Top Thirty Global Media Owners opublikowanego przez agencję mediową Zenith aż 64% wzrostu wydatków na reklamę w latach 2012-2016 stanowią wydatki z Google i Facebooka. To duża szansa dla internetowych reklam, które już wkrótce mogą prześcignąć swoją telewizyjną wersję.

20% globalnych budżetów reklamowych trafia do Google i Facebookafot. bank zdjęć pixabay.com

Analiza Zenith publikowana jest od 2007 roku i stanowi unikalny ranking największych światowych firm mediowych. W najnowszej edycji metodologia badań została zaktualizowana. Raport został oparty wyłącznie na danych dotyczących przychodów firm z reklam. Tym samym oddaje rzeczywistą miarę ich pozycji na światowym rynku reklamowym.

Z raportu wynika, że zdecydowanie największą firmą mediową na świecie, której przychody z reklam osiągnęły w 2016 roku aż 79,4 mld USD, jest Google. Przychody Facebooka wynoszą natomiast 26,9 mld USD. W rankingu na trzeciej pozycji, z wynikiem 12,9 mld USD, znalazł się Comcast, jako największy “tradycyjny” koncern mediowy.

Co ciekawe, Zenith przewiduje, że internet już w tym roku stanie się największym medium reklamowym na świecie, przewyższając tym samym wydatki na reklamę telewizyjną. Widać to również w rankingu dotyczącym zysków z reklamy online. W tej kwestii obok Alphabet i Facebooka, znajdują się jeszcze tacy giganci jak Baidu, Microsoft, Yahoo, Verizon i Twitter. W poprzednim roku, platformy te wygenerowały przychody z reklam o wartości 132,8 mld USD, czyli aż 73% wartości globalnych budżetów na reklamę online i 24% sumy globalnych wydatków na reklamę we wszystkich mediach.

Firmą, która zanotowała najszybszy wzrost jest Twitter. Jego przychody z reklamy w w latach 2012-2016 wzrosły aż o 734%. Drugie miejsce zajął Tencent z 697% wzrostem. Zaskakujące, bo dopiero trzecią pozycję osiągnął Facebook – z „zaledwie” 528% wzrostem.

USA jako największy rynek reklamowy na świecie, dominuje pod względem ilości firm. Wiele z nich, właśnie w ten sposób zainwestowało w swoją obecność za granicą. Chiny i Niemcy są siedzibą tylko trzech firm biorących udział w rankingu – chińskie Baidu, Tencent i CCTV, oraz niemieckie Bertelsmann, ProSiebenSat.1 i Axel Springer. Pozostałe firmy pochodzą z Francji (JCDecaux), Brazylii (Grupo Globo), Włoch (Mediaset) oraz Wielkiej Brytanii (ITV).

Top 30 Global Media Owners 2017


Rank
Media ownerRankMedia owner
1Alphabet16Advance Publications
2Facebook17JCDecaux
3Comcast18News Corporation
4Baidu19Grupo Globo
5The Walt Disney Company20CCTV
621st Century Fox21Verizon
7CBS Corporation22Mediaset
8iHeartMedia Inc.23Discovery Communications
9Microsoft24TEGNA
10Bertelsmann25ITV
11Viacom26ProSiebenSat.1 Group
12Time Warner27Sinclair Broadcasting Group
13Yahoo28Axel Springer
14Tencent29Scripps Networks Interactive
15Hearst30Twitter

 


Szkolenia z content marketingu: skuteczna sprzedaż a content marketing 23.10.2018 w Warszawie oraz content marketing w B2B 27.11.2018 w Warszawie

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail